8 modalități să treci peste stress și anxietate

În zilele noastre, stress-ul și anxietatea sunt niște stări pe care le experimentăm destul de des. Atât de des încât la un moment dat, au început să ni se pară normale. Însă nimic nu este normal în a experimenta, accepta și a nu face nimic când simțim toate simptomele acestor stări. Astăzi îți spun care sunt cele 8 modalități să treci peste stress și anxietate.

Poate te întrebi care este legătura dintre cele două. Una foarte strânsă, având în vedere că stress-ul este un factor favorizant al bolilor fizice și psihice.

Există câteva modalități care te ajută să treci peste stress și anxietate. Citește mai departe să afli care sunt acestea.

Azi suntem învățați după modelul american, să fim superficiali și avem pretenția să avem totul de-a gata fără a depune un efort. Din nefericire, nu putem cere totul fără a face nimic, iar sănătatea noastră are nevoie de acel efort.

#1. Închide ușa.

Nu în nasul cuiva, ci pentru a face puțină liniște. Bineînțeles, asta în cazul în care ai biroul tău. În caz că nu, o variantă pe care o găsesc destul de bună, ar fi căștile. Ideea este să faci puțină liniște pentru a reuși să te relaxezi puțin, să-ți aduni gândurile și să le pui în ordine. Dacă alegi a doua variantă, căștile, încearcă să alegi un gen muzical care să te ajute să faci asta, nu ceva care să creeze și mai mult zgomot în mintea ta.

Încearcă să faci o diferență clara între lucrurile (și persoanele din jurul tău) care contează cu adevărat și cele care nu, deoarece este foarte ușor să ajungi în punctul în care să te stresezi pentru lucruri mărunte și/sau oameni pentru care de fapt, nu contezi.

#2. Pune social media puțin pe pauză

De fapt, orice înseamnă online. Ia o pauză. Social media are tendința de a provoca anxietate. Știi și tu asta deja. Iar după ce iei o mică pauză, încearcă să dai unfriend/unfollow și chiar block conturilor care îți ocupă timeline/newsfeed-ul degeaba, cu statusuri care nu au nici o noimă sau sunt de-a dreptul stupide.

#3. Respiră

În general, în grabă noastră prin viață, respirăm într-un mod total superficial. Respirația ideală, care ajută întreg organismul și creierul în același timp, o reprezintă respirația abdominala. Învață asta, fă-o în fiecare zi și nu numai că îți vei întări mușchii abdominali dar vei avea și creierul mai limpede și te vei simți mai bine.

#4. Scrie

Pentru unii oameni scrisul (pe hârtie, telefon/tabletă, laptop) reprezintă o terapie. Fie că îți planifici următoarea zi/săptămână/lună, fie că scrii în jurnal cum a decurs ziua și cum te simți, asta ajută foarte mult în diminunarea stress-ului și ținerea sub control a anxietăților.

#5. Odihnește-te bine

În toată această lipsă de timp, încercăm să echilibrăm toate aspectele vieții noastre și de multe ori ne dă cu minus. Nu pentru că nu ne-am dori, nu pentru că nu am face eforturi, ci pentru că timpul fizic nu ne este de ajuns. Și atunci, ajungem să tăiem din orele care în mod normal, ar fi dedicate somnului. Este o mare greșeală, deoarece foarte rapid se ajunge la acel sindrom de burnout (pe românește, la extenuare) și nu numai că nu ne vom simți bine dar ne putem îmbolnăvi foarte grav.

Îți recomand să faci tot posibilul să te odihnești bine.

#6. Mănâncă sănătos și fă mișcare

Bineînțeles că o alimentație sănătoasă, echilibrată și mișcarea ajută foarte mult în ținerea sub control a stress-ului și anxietății. Asta știai și tu, cu siguranță. Secretul stă în a pune în aplicare ceea ce știi deja. În categoriile nutriție și lifestyle găsești articole care te pot ajuta în acest sens.

#7. Bea un ceai

Lavandă, iasomie, tei. Există o varietate de ceaiuri care te ajută în diminuarea stress-ului și a anxietății. Caută, citește cu atenție, cumpără-l și consumă-l. E atât de simplu.

#8. Mănâncă ciocolată

Dar nu orice ciocolată. Eu o recomand pe cea cu peste 70% cacao. Nici nu este foarte dulce, nici nu îngrașă și îi transmite creierului o stare de bine care-l determină să elibereze endorfine.

Tu cum ții în frâu stress-ul și anxietățile?

Previous

5 idei de articole pentru blog

Next

Beauty News | Le Petit Marseillais®

5 Comments

  1. Prin deconectare de la tot. Câteva momente de liniște, doar eu cu gândurile mele, e tot ce am nevoie uneori.

    • Mihaela Curea: Cam de atât am și eu nevoie doar că în această perioadă sunt atât de multe gânduri și schimbări (nu neapărat plăcute), încât nu mai îmi sunt de ajuns câteva momente. Aș avea nevoie de o vacanță întreagă.

  2. Bună ziua Roxana !
    Te rog să-mi recomanzi și mie un tip de ciocolată benefică și dacă tu pe lângă celelalte 7 modalități folosite pentru anixilarea stresului, o folosești și în ce cantitate … zilnică … O zi bună !

    • Gherasim Andrei Adrian Virgil: Bună și scuze pentru întârzierea răspunsului. Ciocolata pe care o consum eu mereu și o recomand este de la Heidi, Dark Extreme, cu 85% cacao.
      Încerc să am o zi echilibrată, așa ca trec prin toate cele 8 puncte, cât se poate.

Leave a Reply

© 2009 - 2017 | Roxana Calinescu | Toate drepturile rezervate! | Contact

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.