După doar 3 ore de somn înainte de eveniment, 7 ore de conferință, 14 speakeri excepționali și 7 pagini A4 de notițe pe care le-am luat (da, scrise de mână), trebuie să știți că ADN Antreprenor a reprezentat conferința anului 2016 care nu trebuia ratată sub nici o formă. Și nu, nu este o glumă.

Ai ghicit, azi îți povestesc despre cum a fost la ADN Antreprenor, eveniment organizat de Revista Biz.

ADN Antreprenor 2016

ADN Antreprenor 2016

Nu aveți cum să spuneți că n-ați știut despre ce este vorba deoarece eu v-am spus despre ADN Antreprenor. Nu mai lungesc vorba și încep prin a vă povesti ce lucruri minunate mi-au auzit urechile pe acolo.

Voi încerca să schițez ideile fiecărui speaker, cele care mi s-au părut mie interesante și utile.

Sesiunea 1: PUTEREA DE A CONSTRUI AFACERI

„Antreprenoriatul este o stare de spirit, dar succesul este, mai ales, la îndemâna celor curajoși. Reușita în afaceri presupune un proces de învățare continuă și este facilitată de interacțiuni cu oamenii potriviți și relevanți pentru busuness.”

Știm deja că pentru a începe un business, ai nevoie de o idee, un plan de afaceri, dorință, voință, creativitate, curaj, resurse financiare, iar asta nu este tot.

Radu Timiș – Președinte Cris-Tim. ANTREPRENORIAT DE CURSĂ LUNGĂ

Îmi pare rău că am intrat în sală după 2-3 minute după ce a început să vorbească, dar când am intrat, auzeam de afirmații pozitive, energii, meditație, respirații și moduri de gândire ale viitorului. Recunosc, am rămas surprinsă, însă într-un mod plăcut. Iată câteva dintre ideile sale.

  • Ca antreprenor, dacă îți asumi ceva, ai succes.
  • Emoția este importantă în marketing.
  • Cu cât greșim mai mult, cu atât învățăm mai mult la nivel de emoție.
  • ADN-ul creează emoție, iar emoția înseamnă succes.

De asemenea am mai aflat că în scurt timp compania Cris-Tim se pregătește să aducă pe piața românească produse bio, fără conservanți și alte adaosuri, produse naturale pentru copii.

Florian Neagu – Director adjunct, Direcția Stabilitate Financiară BNR. VETERANII ECONOMIEI ROMÂNEȘTI

Trebuie să recunoaștem acum, fără resursele financiare necesare de care avem nevoie, nu putem începe un business, oricare ar fi domeniul ales. Înțelegerea mecanismelor economice ne oferă un avantaj și stabilitate. Din această prezentare am aflat că:

  • Economia este formată din firme mici.
  • Dezvoltarea inovativă și bazată pe cunoaștere a fost modestă până la acest moment.
  • Optimizarea fiscală este mult mai amplă în România decât în alte țări.
  • Firmele veterane au existat în piață reducându-și dimensiunea.
  • Nu am identificat nici un sistem de activitate care ar putea fi sursă de longevitate pentru firme, dar se degajă câteva ingrediente comune în rețeta longevității:
  1. Menținerea unei sănătăți financiare.
  2. Un nivel mare de monitorizare a activității firmei de către creditorii financiari.
  • La acest moment, avem nevoie de firme mari și creative.

Virginia Oțel – Corporate Communication Leader Garanti Group. ANTREPRENORII – DRIVERI SOCIO-ECONOMICI

Cum spuneam și mai sus, fără resursele financiare necesare, nu poți începe un business însă un alt aspect important de care ai nevoie este consilierea de specialitate potrivită business-ului tău.

  • Între anii 1990-2015 în România au fost înființate 2.600.000 de firme.
  • IMM-urile reprezintă 99,6% la nivel național și 99,8% la nivelul Uniunii Europene.
  • Durata medie a unui SRL este de 9 ani, 9 luni și 22 de zile.
  • Profilul antreprenorului român: bărbat, peste 40 de ani, urban.
  • 40% dintre afacerile la nivel național sunt conduse de femei care generează 22% din totalul afacerilor din România.
  • Calitățile unui antreprenor: viziune, integritate, curaj, muncă, leadership, pasiune, adaptare la schimbare.
  • Rețeta succesului include satisfacția clientului și atingerea obiectivelor de business.
  • Femeile antreprenor reprezintă un motor al dezvoltării afacerilor din România.

Dan Lăzărescu – Owner Canah International. CUM ȘTII CÂND E TIMPUL SĂ VINZI?

O întrebare destul de ciudată pentru un antreprenor, deoarece în momentul în care începi un business nu pornești la drum cu gândul să vinzi însă nu ai de unde să știi ce te așteaptă pe viitor, în ce direcție se îndreaptă business-ul tău și ce situații neprevăzute pot să apară.

Dan Lăzărescu ne-a povestit și ne-a dat exemple despre situații de forță majoră care se pot întâmpla într-un business.

Tudor Galoș – Consumer Marketing Director Microsoft Romania. BIROUL ANTREPRENORULUI: ORIUNDE

Modul în care lucrăm și conducem efacerile deja a început să se schimbe iar companiile de profil, ca Microsoft, vin în întâmpinarea utilizatorilor pentru a le facilita această tranziție, făcându-le munca mai ușoară. Pe de altă parte, utilizatorul trebuie să se adapteze acestei schimbări.

Cum arată biroul viitorului?

  • 50% dintre utilizatorii de e-mail vor lucra pe mobile/tabletă.
  • 3,5 milioane de IMM-uri vor folosi aplicații de colaborare instantanee și alte 2,5 milioane vor colabora prin intermediul conferințelor web.

Profilul angajatului millenial?

  • Mereu în mișcare.
  • Mobile.
  • Lucrează de oriunde în afară de birou (cafenea, bar, parc, etc.).
  • Colaborează foarte des.
  • Este productiv.
  • A crescut cu rețelele de socializare.
  • Se migrează de la ierarhiile tradiționale spre învățare și adaptare.

Sesiunea 2: AFACERILE SUNT PERSONALE

„Începuturile unei afaceri au mereu la bază familia sau prietenii și de multe ori, vin din pasiunea antreprenorului. Multe afaceri de nișă din România strălucesc prin viziunea fondatorului și felul special în care o idee este pusă în practică.”

Nicoleta Chirică – Designer și Fondator Iutta. ROLUL DESIGNULUI ÎN SUCCESUL UNUI BUSINESS

Personal sunt mare fan Iutta. Îmi place designul, îmi plac produsele. Trebuie să recunosc că nu citisem programul cu mare atenție iar când am văzut pe ecran brADN-ul Iutta, am făcut ochii mari și vă puteți magina că atenția, curiozitatea și entuziasmul meu au ajuns la un anumit nivel.

Recomandările Nicoletei referitoare la rolul pe care îl are designul în succesul unei afaceri au fost simple dar de impact:

  • Design-ul trebuie să fie recognoscibil.
  • Brand-ul trebuie să aibă identitate și să creeze emoții.

Mihai Panfil – Owner Origo. PUTEREA PASIUNII ÎN AFACEREA TA

Cine mă cunoaște bine știe că eu sunt mare băutoare de cafea și nu orice cafea, ci acea cafea foarte bună, care are gust și aromă de îți ia toate simțurile la rând și le încântă. Origo este una dintre cafenelele care oferă acest gen de cafea și se află pe primul loc în topul preferințelor mele în materie de cafenea și bineînțeles, cafea. Am să vă rog să-mi scuzați repetiția însă aici vorbim despre…cafea!

Iată ce am aflat de la Mihai:

  • Origo este locul în care se bea cea mai bună cafea din București.
  • O altfel de investiție, în afară de cea financiară, este pasiunea, care înseamnă muncă și experiență.
  • Dacă faci calitate, nu ai cum să greșești.

Ce înseamnă cafea de specialitate?

  • Origine.
  • Prăjitorie.
  • Barista.
  • Pasionatul de cafea.

Ce înseamnă Origo?

  • Origo = Origini (latină)
  • Prăjitorie.
  • Bar.
  • Echipă.
  • Coffee Shop.
  • Comunitate.
  • Puterea pasiunii înseamnă concept și echipă echilibrată.

Ce înseamnă antreprenoriat?

  • Pasiune.
  • Educație.
  • Cunoaște-ți nișa foarte bine.
  • Pune calitatea pe primul loc.
  • Creează un concept autentic.
  • Construiește-ți echipa potrivită și atmosfera din jurul ei.

Ana Maria Diceanu – Senior Partner GMP PR. AI DAT NAȘTERE UNUI BUSINESS. ÎIL VACCINEZI SAU NU?

Trebuie să vă spun că mi-a plăcut foarte mult apropierea dintre un nou născut și un business la început de drum. Practic, business-ul tău este copilul tău și trebuie să ai grijă de el cum trebuie dacă dorești să crească frumos, inteligent, sănătos.

Ana Maria a avut o abordare foarte realistă, menită să ne arate o parte a realității care se întâmplă în antreprenoriat așa că am fost numai ochi și urechi la studiile de caz prezentate. Iată ce am aflat:

  • Nu există o companie care să nu treacă prin situații de criză.
  • 40% dintre antreprenori au întâmpinat în ultimele 6 luni o situație de criză în comunicare.
  • 50% dintre consumatori au boicotat o companie sau s-au alăturat unui boicot.
  • 30% dintre companii își fac un plan de criză abia după ce au trecut printr-o criză.
  • 77% dintre companii au crescut bugetele pentru planul comunicării de criză.

Radu Moldovan-Petruț – Marketing Director Pernod Ricard Romania. UN ALT MOD DE A FACE BUSINESS: ANTREPRENORIAT CU IMPACT SOCIAL

De la Radu am aflat că un element al antreprenoriatului este „doing well by doing good” și că antreprenoriatul social este în plină expansiune în Europa de Est.

Sesiunea 3: ÎN LUPTA CU GIGANȚII

„Sunt români care au curajul de a concura de la egal la egal cu marile nume ale businessului global și care creează oportunități acolo unde ceilalți văd doar obstacole.”

Da, chiar am rezistat până la final deoarece am considerat că cele 7 ore petrecute la această conferință și informațiile aflate au o mare importanță pentru mine și viitoarele mele proiecte.

Felix Tătaru – Președinte-fondator GMP Group. MINDSET-UL ANTREPRENORULUI

Pentru a fi un antreprenor de succes ai nevoie de un anumit mindset, de dorința de a face ceea ce alții nu au curajul să facă și nici măcar nu se gândesc să aducă ceva nou pe nișa lor.

Felix ne-a vorbit despre acest mindset, despre valori, despre eșec, despre tentații, despre cum să fii altfel, despre diferența dintre victimă și leader. Un discurs foarte util și o prezentare impecabilă, sinceră.

Valorile:

  • Ce sunt?
  • La ce ne folosesc?
  • De unde știm care sunt valorile noastre?
  • Se schimbă? De câteva ori în viață, omul își schimbă valorile.

Ce este eșecul?

  • Prietenul profund al antreprenorului.
  • Deșteptul vs. prostul.
  • Tentațiile unui antreprenor.

Există 5 tentații, iar acestea sunt:

  1. Statut vs. rezultat.
  2. Popularitate vs. Responsabilitate.
  3. Certitudine vs. claritate.
  4. Armonie vs. conflict (antreprenoriatul înseamnă conflict continuu).
  5. Invurnarabilitate vs. încredere.

Cum să fii altfel?

  • Coach și mentor.
  • Descoperă-ți valorile personale cât mai devreme.
  • A face și a avea vs. a fi.
  • David vs. Goliath (Malcom Gladwell)
  • Întreabă-te: Sunt un leader?

Care este diferența dintre victimă și leader?

  • Scuze vs. rezultate.
  • Trecut vs. prezent și viitor.
  • Îi coboară pe ceilalți vs. îi ridică.
  • Speriat de schimbare vs. inspirat.
  • Bârfește și se plânge vs. celebrează și încurajează.
  • Puterea externă vs. puterea internă.
  • Entertainment vs. evoluție/scop înalt.

Sfaturi:

  • Eșecurile sunt ocazii.
  • Să fiu și apoi să fac.
  • Fii atent la ce se întâmplă în jurul tău.

Cristian Constantinescu – CEO Noriel. CUM ARATĂ COMPANIA ANTREPRENORIALĂ A VIITORULUI ȘI CARE SUNT COMPETENȚELE NECESARE ANTREPRENORILOR CAPABILI SĂ CONDUCĂ BUSINESSURILE „DE MÂINE”

  • Înțelege care este competența cheie a companiei tale și cum se traduce ea în modelul de business.
  • Înțelege care sunt punctele forte ale modelului de business.
  • Reține: Goliath are întotdeauna slăbiciuni.
  • Niciodată barierele de intrare nu au fost atât de favorabile start-up-urilor.
  • Găsește parteneri alte companii care să te ajute în execuția planului de business.

Liviu Nistoran – CEO & Founder Evolio. ANTREPRENORIAT ȘI INOVAȚIE ÎN ERA DIGITALĂ

Evolio este unul dintre cele mai importante brand-uri românești pe piața de IT, iar când un om vine și îți povestește cum a făcut primul milion de euro este bine să taci, să fii atent și să faci urechile pâlnie. Cine știe, poate vrei și tu să faci asta într-o bună zi.

Cum reușești în afaceri?

  • Nu te grăbi în negocieri.
  • Inovație = o idee care aduce valoare cumpărătorului.
  • Perseverența este un element cheie în business.
  • Dacă nu ai pasiune, nu ai energie, iar dacă nu ai energie, nu ai nimic.
  • Gândire diferită.
  • „Connecting the dots.”
  • Creativitate.

Cristian Logofătu – Co-Founder Bittnet Systems. TEHNOLOGIA CA INSTRUMENT DE BUSINESS PENTRU ANTREPRENORI

Cristian ne-a povestit despre companiile gigant și cum pot start-up-urile să reziste. Iată câteva aspecte de luat în considerare dacă ai un business la început.

Ce au companiile „gigant”?

  • Procese.
  • Resurse financiare.
  • Resurse umane.
  • Brand awareness.

Ce șanse au companiile mici și mijlocii în fața „giganților”?

  • Inteligență.
  • Rapiditate.
  • Tehnologie.

Start-up:

  • Costuri reduse și mobilitate.
  • Cloud (Google Apps, AWS, Pay per use).
  • MailChimp, WordPress.
  • Learning.

Companie în creștere:

  • Fluxuri predictibile.
  • BYOD (buy your own device).
  • Scalabilitate.
  • Learning.
  • Automatizare.

Companie antreprenorială de succes:

  • Control.
  • Learning.
  • Scalabilitate.
  • Securitate.

Andrei Popea – General Manager FIVE’S International. CUM CREȘTI UN BUSINESS ÎN INDUSTRIA EVENIMENTELOR?

  • Five’s International este cea mai mare companie scenotehnică din România.

De ce ai nevoie pentru a crește un business în industria de evenimente?

  • Oameni.
  • Tehnologie.
  • Pasiune.
  • Viziune.
  • Creativitate.

Care sunt provocările?

  • Strategia.
  • Standardele de bună practică.
  • Capacitatea de a investi în tehnologie.

Valori:

  • Creativitate.
  • Recunoașterea talentelor.
  • Mediul de lucru bine echipat.
  • Investiții anuale.

Care sunt pașii către succes?

  • Fă ceea ce îți place.
  • Investește în calitate.
  • Nu porni singur la drum.
  • Învață încontinuu.

Doamnelor și domnilor, cam asta s-a întâmplat la conferința ADN Antreprenor 2016. Pentru cei care nu au reușit să fie prezenți la acest eveniment, sper că am reușit să schițez cât de cât cele prezentate acolo.

Pentru mine această conferință a însemnat informație, motivație, oameni creativi, oameni de succes, bucurie și nu numai.


Follow: