Cum să organizezi dezordinea din mintea ta

Toți avem perioade în care simțim că nu mai facem față task-urilor pe care le avem de îndeplinit la birou și acasă. Trăim într-un to do list continuu din care parcă nu reușim să bifăm nimic. Toate acestea creează o presiune și un stress de neimaginat și așa se instalează această dezordine mentală despre care o să vorbim azi. Practic, îți spun cum să organizezi dezordinea din mintea ta.

Toate aceste lucruri mărunte (dar nu chiar atât de mărunte) trebuie rezolvate, iar tu simți că nu mai ai nici timp și nici energie pentru a le rezolva. Ajungi la o extenuare fizică și psihică de nedescris și e ca și cum ai avea 1 milion de post its, nu pe birou, ci în creierul tău.

Când este dezordine, trebuie să te apuci de curățenie, iar „curățenia” mintală este cea mai importantă dintre toate.

În astfel de perioade, în care simți că nu mai poți, ideal ar fi să încerci să iei o pauză de câteva zile, să te refaci și să-ți pui lucrurile în ordine. Însă nu am să-ți recomand asta deoarece, de cele mai multe ori, nu este posibil. În schimb, am să-ți dau câteva sfaturi pe care le poți aplica chiar azi sau în următoarele zile.

#1. (Re)gândește modul în care folosești Social Media

Am spus-o și voi repeta: social media are capacitatea de a acapara foarte mult timp. Facebook & Twitter, de Pinterest nici nu mai vorbesc, au trecut lejer 2 ore fără să îmi dau seama. Reorganizează-ți feed-urile, șterge ce nu este relevant pentru tine și îți va fi mult mai simplu.

#2. Scrie

Nu știu dacă v-am mai spus asta (probabil că am mai menționat pe ici pe colo), dar eu am un jurnal. Nu scriu zilnic sau săptămânal, nu am o rutină anume, ci scriu doar când viața devine grea pentru mine, când trec prin niște perioade (cum ar fi cea de acum) și am nevoie să-mi scot chestii din minte ca să pot să-mi văd de viață mai departe. Mă ajută foarte mult să fac asta, să scriu pe hârtie ce mă deranjează, ce mă doare, ce nu mi se pare în regulă, etc. Recomand.

3 indicii că ai ajuns la extenuare și ce să faci pentru a-ți reveni

8 modalități să treci peste stress și anxietate

#3. Folosește o agendă

În momentele de extenuare fizică și psihică, concentrarea este ceva de domeniul SF-ului, practic este inexistentă, iar a ține minte lucruri e ceva ieșit din comun. Bineînțeles că vei ține minte să te speli pe dinți sau să mănânci, dar te asigur că la supermarket, fără o listă, va fi un mare fail și te vei întoarce acasă fără trei sferturi din ce aveai de cumpărat. Așa că, soluția ar fi o agendă/un notebook/ce vrei tu în care să notezi tot. Da, tot.

#4. Folosește-te de telefonul mobil

Dacă nu dorești să scrii într-un notebook sau pe hârtie, în general, există acele minunate și absolut super utile Notes pe care le ai în orice marcă de telefon ai avea tu. Folosește-le cu încredere.

#5. Regândește-ți to do list-ul

Știi că sunt multe persoane care nu pot funcționa fără to do list-uri și cu toate astea nu au descoperit niciodată cum să-și facă un to do list cât mai realist și util? Există. Nu fii una dintre aceste persoane. Încearcă mereu să experimentezi și să găsești noi metode prin care să-ți simplifici to do list-ul fără de care viața ta nu ar avea sens. Merită.

Tu cum reușești să te menții pe linia de plutire?

Previous

Homemade Beauty | Mască de față cu miere și scorțișoară

Next

Au început înscrierile la Școala pentru pacienți

2 Comments

  1. Articolul asta imi e de folos acum mai mult decat oricand.

Leave a Reply

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.