3 indicii că ai ajuns la extenuare și ce să faci pentru a-ți reveni

3 indicii că ai ajuns la extenuare și ce să faci pentru a-ți reveni

Sfârșitul de an poate fi copleșitor pentru oricine, indiferent de cât de mult sau puțin a avut de muncă peste an. Cu toate aceste, știm că majoritatea oamenilor muncesc foarte mult, iar nivelul de stress este foarte mare. Există câteva indicii că ai ajuns la extenuare și există și soluții pentru a-ți reveni.

Cele 3 indicii că ai ajuns la extenuare și ce ai de făcut pentru a-ți reveni!

La final de an, nivelul de stress poate crește considerabil.

Astfel, dacă nivelul de stress cauzat de prea multă muncă te face să te simți foarte obosit(ă) și fără vlagă, află că ai ajuns la extenuare. Dacă treci prin astfel de momente, este timpul să încetinești puțin ritmul și să-ți acorzi mai multă atenție.

Extenuare cronică. Este un soi de oboseală fizică și psihică, iar dacă nu începi să ai grijă de corp și minte, în aegală măsură, este posibil ca lucrurile să se înrăutățească, favorizând dezvoltarea unor afecțiuni fizice și (mai ales) psihice.

Soluție: Încetinește ritmul, fă mișcare, relaxează-ți corpul și mintea, dezvoltă obiceiuri sănătoase.
9+ lucruri care te ajută să treci peste o zi grea

5 tehnici pentru a elimina stress-ul din preajma sărbătorilor

Iritabilitate. Un semn foarte clar al extenuării îl constituie iritabilitatea, frustrarea și furia. Ești gata să sari la gâtul oricui în mai puțin de o fracțiune de secundă chiar dacă persoana respectivă doar te-a salutat. Iritabilitatea este accentuată la locul de muncă din simplum motiv că nivelul de stress nu este diminuat, ci dimpotrivă, la final de an, nivelul de stress de la locul de muncă crește.

Soluție: Fă un efort și exersează-ți răbdarea. Altfel, vei ajunge să te cerți cu toată lumea din jurul tău.

Sănătate șubredă. Extenuarea este cauzată de stress-ul mental și se manifestă și la nivel fizic într-un timp relativ foarte scurt. Astfel, presiunea arterială ar putea suferi modificări, se instalează insomnia, părul poate să cadă în cantități mai mari decât în mod normal, pot să apară probleme de vedere și dureri de spate.

Soluție: Este recomandat să ai grijă de sănătatea ta, pe cât posibil și mai ales când ești la birou. Statul pe scaun ore întregi nu ajută deloc. De aceea, este recomandat să iei pauze mai dese, să relaxezi corpul și în special ochii, să faci puțină mișcare.

Alte soluții pentru a face față extenuării fizice și psihice ar mai fi:

Organizarea eficientă a timpului. Stabilește prioritățile, fă liste cu task-uri. Citește mai mult despre productivitate și organizarea eficientă a timpului aici.

Îmbunătățește-ți dieta. Ceea ce mănânci zilnic are un mare impact asupra stării de sănătate, iar aici mă refer atât la sănătatea fizică cât și la cea psihică. Încearcă, pe cât posibil, să adopți un stl de viață sănătos. Top 12 articole care te ajută să-ți păstrezi starea de sănătate în perioada sărbătorilor.

Impune-ți niște limite. Stabilește un final zilei de muncă. Nu este nevoie să muncești după program. Plus de asta, învață să lucrezi eficient, astfel încât să termini toate task-urile stabilite, în timp util.

Acestea sunt observațiile și soluțiile pe care vi le recomand în această perioadă. Aveți grijă de voi.

Ce alternative naturale aveți pentru a elimina extenuarea cronică?


Follow: