Cum să oprești mâncatul pe fond emoțional

În mod natural, avem tendința să ne alimentăm cât mai sănătos și să acordăm atenție stării noastre de sănătate. Facem asta pentru o anumită perioadă, iar mai apoi, când viața devine ceva mai aglomerată decât de obicei, stresantă chiar, avem tendința să ne îndreptăm atenția către alimente mai puțin sănătoase. Astăzi discutăm despre cum să oprești mâncatul pe fond emoțional.

Mâncatul pe fond emoțional, pe lângă faptul că este un obicei mai puțin recomandat, este chiar foarte nesănătos, iar pe termen lung poate avea efecte foarte grave asupra stării de sănătate fizice și psihice.

Este foarte simplu ca într-o perioadă stresantă, deprimantă, o perioadă în care problemele au tendința să se țină lanț, să nu mai ținem cont de calitatea produselor consumate și chiar să le alegem pe cele care ne fac rău.

Având impresia că nu contează ce mâncăm atâta vreme cât avem ceva în stomac, tindem să ne înrăutățim starea, atât cea fizică cât și pe cea psihică. Da, creierul este influențat și de ceea ce mâncăm și cu cât alegem să avem o alimentație sănătoasă, cu atât mai mult ne va ajuta să gândim mai bine, să vedem lucrurile exact cum sunt, să găsim soluții și să acționăm.

După astfel de perioade, ne dăm seama că lucrurile au ieșit puțin de sub control și că tot ceea ce am clădit până acum, am cam pierdut. Este acel moment în care apare sentimentul de autoînvinovățire.

Sună cunoscut? Hai să vedem ce putem face.

Iată 5 metode care te ajută să nu mai mănânci pe fond emotional

În primă fază, ar trebui să avem sau să dezvoltăm (dacă încă nu avem) o relație sănătoasă cu mâncarea. Începem prin a ne scoate din vocabular și din minte cuvinte cum ar fi „dietă” și/sau „cură de slăbire” deoarece aceste cuvinte și numai gândul la o dietă creează frustrare și acutizează nevoia de perfecțiune, iar asta nu ajută pe nimeni, dimpotrivă.

Înlocuiește aceste cuvinte cu „stil de viață sănătos” sau „alimentație sănătoasă”, te vor ajuta cu mult mai mult. Iar după asta:

#1. Planifică-ți mesele

Atât orele pentru masă cât și ce anume mănânci. Un plan pentru o alimentație sănătoasă îl poți obține mergând la un nutriționist. Lasă internetul și lasă curele ținute după ureche. Doar pentru că a funcționat pentru o persoană, nu este obligatoriu să funcționeze pentru toată lumea la fel. În plus, este și riscant la câtă informație falsă este pe internet la acest moment în zona nutriției.

#2. Renunță la cheat days

Ideea de a te recompensa este minunată însă nu și cea mai potrivită. Când te hotărăști și chiar adopți un stil de viață sănătos, nu ai nevoie de cheat days pentru că știi să îți faci poftele legând alimente sănătoase, altfel, singura păcălită vei rămâne tu.

#3. Respiră

Mâncatul pe fond emoțional este un obicei ocazional, nu se întâmplă zilnic. Poți alege conștient să preiei puțin controlul asupra acestui fenomen care ți se întâmplă. Nu te repezi la frigider, ci stai un moment și respiră adânc de câteva ori. Este posibil să îți fie de mare ajutor.

#4. Importanța apei

Cum spuneam mai sus, încearcă să faci acest efort și să nu te repezi la frigider, căutând mâncare sau ceva dulce. Stai puțin, respiră și apoi ia câteva înghițituri de apă (nu băuturi carbogazoase, nu sucuri, nu ceaiuri, doar apă).

#5. Nu uita să faci mișcare

Făcând constant mișcare, nu numai că te ajută să te menții în formă, dar îți ajută creierul și practic, întregul organism, să facă mai bine față stress-ului. 10-15 minute pe zi, în fiecare zi (fără nici o zi de pauză), pot face minuni.

Tu cum controlezi mâncatul pe fond emoțional?

Previous

4 lucruri pe care să le faci când nu ai nimic de făcut

Next

5 idei de articole pentru blog

1 Comment

  1. Nu am problema asta. De aproape 2 ani, mănânc sănătos, foarte rar mi se face poftă de ceva si atunci încerc varianta conformă.
    Orice stres/problema as avea, nu am problema asta.

Leave a Reply

© 2009 - 2017 | Roxana Calinescu | Toate drepturile rezervate! | Contact

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.