Experiențele mele cu organizarea timpului

Timpul. Acest continuu 24 de ore care nu ne mai ajung, această resursă care ne obligă cumva să ținem agende, planners, bullet journals, to do list-uri și aplicații cu care să o organizăm cum știm și cum putem mai bine. Și în această continuă organizare, care nu numai că mănâncă, ghici ce, timp, ne mai și complicăm cu agende și notebooks care mai de care mai dichisite. Hai să-ți spun care sunt toate experiențele mele cu organizarea timpului.

Trec printr-o perioadă acum, cu mari schimbări pentru mine și practic am fost forțată de împrejurări să-mi reorganizez prioritățile, timpul și orice alte activități. Anyway, nu mă plâng, probabil aveam nevoie de chestia asta. Nu intru în amănunte pentru că nu este cazul, dar mi-am evaluat puțin modul în care îmi petrec timpul, căror activități le dau o mai mare atenție și care îmi sunt prioritățile alea cele mai importante.

Și am ajuns la o concluzie:

Avem o viață și pe aia o irosim planificând lucruri. Unele dintre aceste lucruri nu mai ajungem să le ducem la bun sfârșit niciodată.

Acum, nu mă înțelege greșit, nu spun că organizarea timpului este o prostie și ar trebui să renunți complet la așa ceva. Sub nici o formă. Chiar te încurajez să îți planifici ziua de mâine, săptămâna, luna și întreg anul. Asta fac și eu.

Spun doar că ar fi ideal dacă am renunța la a complica întregul proces de planificare a timpului. Nu ai nevoie de cea mai mișto agendă sau de cea mai scumpă, cu linii, fără linii, cu puncte, etc., sau de cel mai scump pix pe care-l găsești la librărie.

Ai nevoie de un notebook și un pix. Cum îl organizezi este treaba ta dar te sfătuiesc să nu pui acolo lucruri de care chiar nu ai nevoie. Dau exemplu bullet journal-ul. În bullet journal pui ce vrei tu, desenezi sau păstrezi o notă minimalistă. Nu toată lumea are talent la desen.

Cu ani în urmă mi-am făcut propriile insert-uri funcție de nevoile mele din acea perioadă. Super cute și super funcționale, chiar le mai am și acum. A mers un timp acest mod de planificare, după care nu m-a mai atras deloc. Evident, nu am mai continuat.

După asta, am funcționat foarte bine doar cu insert-uri tip to do list și nimic altceva. Nu aveam nevoie de calendare, pagini cu meniuri, cărți și filme, etc. Dacă ai nevoie de un to do list, am făcut unul pentru mine și îl poți descărca și tu gratuit de aici.

O bună perioadă m-am bazat pe mintea mea. A funcționat până când m-au ajuns stress-ul și oboseala psihică din urmă și am realizat că începusem să uit lucruri și evenimente importante sau încurcam date, ore și locații. Ceea ce nu a fost nici plăcut și nici productiv.

Anul ăsta am apelat la bullet journaling. Super cute & all, super relaxant, super practic doar că între timp, cu toate schimbările din viața mea, nu mai am vreme nici de căutat inspirație, nici de desenat așa că bullet journal-ul meu a devenit un never ending to do list.

Cum spuneam am revenit la to do list, calendarul telefonului și aplicația Google Keep. Îmi ia super puțin timp să-mi organizez ziua, să adaug noi evenimente și task-uri. Momentan, această combinație pare a fi time saver dar să vedem pe viitor ce va fi deoarece nu mă pot ține prea mult departe de hârtie, pix și obiceiul de a desena.

Închei cu un sfat: nu-ți complica viața, caută mereu metode să o simplifici, metode care îți sunt utile.

Tu ce metode folosești pentru organizarea timpului?

Previous

Duminica pozitivă #149

Next

Duminica pozitivă #150

1 Comment

  1. Mintea si ziua. Adică nu am nevoie să-mi notez nimic, țin minte totul. Ziua pentru că nu știu fiecare zi ce aduce nou. Îmi notez doar programările la manichiura, coafor, medic și unele zile de naștere.
    Destul de rar notez in agenda mea Moleskine.
    Telefonul îl folosesc pentru a nota idei de articole, diverse retete și trucuri, adrese.

Leave a Reply

© 2009 - 2017 | Roxana Calinescu | Toate drepturile rezervate! | Contact

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.