Respirația perfectă

Respirația este foarte importantă. Mulți dintre noi nu știm să respirăm corect și nu știm ce beneficii putem avea de pe urma acesteia. În acest sens, m-am gândit să dau o tehnică de respirație, o tehnică foarte simplă, pe care o poate face cine dorește, când dorește. Este o tehnică pe care am folosit-o și eu acum câțiva ani și chiar a avut efecte minunate. Deci, o recomand. Dacă nu mă înșel, aceasta este o tehnică de repirație utilizată foarte des de actori (teatru/film). La prima vedere poate părea o tehnică destul de greoaie (poate datorită formulării) dar vă asigur că în momentul în care chiar începeți să o practicați veți observa că se poate face cu mare ușurință.

Respirația perfectă
Scop: Câteva dintre beneficiile practicării tehnicii respirației perfecte, în mod regulat, sunt mărirea capacității de a vizualiza și de a produce imagini mentale; o mai bună oxigenare a organismului; îmbunătățirea digestiei; amplificarea energiei; relaxarea generală; îmbunătățirea somnului; scăderea durerii fizice și emoționale; reducerea fricii și a mâniei; reducerea efortului depus de inimă; creșterea duratei vieții; o cale de a simți și folosi Energia Universală.

Aplicație: Oricând aveți nevoie să vă relaxați.
Mod de realizare: Respirați adânc și rar – preferabil pe nas – din diafragmă (puțin deasupra stomacului) și încercați să extindeți această zonă, în timp ce inspirați.
Imaginați-vă că umpleți stomacul cu aer, ca pe un balon. După ce diafragma s-a extins, începeți să vă umpleți pieptul, cu o mișcare ușoară de rulare, dar fără a elibera aerul din diafragmă, cât timp introduceți aer în plămâni. Dacă vă ajută, în timp ce respirați, puneți o mână pe stomac, iar cealaltă pe piept.
Pe măsură ce inspirați, mâna de jos ar trebui să se ridice. În momentul când vă veți umple plămânii “împingând” și mai mult aer în piept, se va ridica și cealată mână. Umpleți atât regiunea difragmei, cât și plămânii, înainte de a expira pe gură.

Cum funcționează: Respirația profundă din diafragmă vă permite, în primul rând, să inhalați mai mult aer, decât atunci când respirați doar cu pieptul. Astfel, vă relaxați mai profund decât atunci când respirați doar cu plămânii. Aerul în plusvă ajută să îndepărtați stresul și aerul “rău”, în timp ce oxigenul dătător de viață vă purifică întregul organism. În același timp, concentrarea pe respirație vă ajută să vă izolați de mediu.

Alte observații: Ori de câte ori vă amintiți, respirați o dată Respiră Perfect. Este unul dintre cele mai sănătoase lucruri pe care le puteți face pentru voi. Programați mecanisme de declanșare, cum ar fi soneria telefonului, pentru a vă aminti să respirați astfel. Folosiți-o la primele semne de stress.

Notă 1: Această tehnică nu-mi aparține, ci este preluată din cartea Relaxează-te, ești deja perfect – 10 lecții spirituale demne de reținut, autor Dr. Bruce D. Schneider, Ph. D . Cartea se poate achiziționa de aici.
Notă 2: Pe viitor voi mai reveni asupra acestui subiect și voi posta și alte tehnici de repirație. Până atunci sper că aceasta vă va fi de mare ajutor.
Notă 3: Despre mecanismele de declanșare urmează să vă povestesc într-un articol viitor.

Foto

Previous

Copacul meu

Next

Nu mă interesează

8 Comments

  1. Prima data cand am invatat treaba asta a fost in liceu, de la profesoara de biologie. La momentul respectiv – eu copil capos si tacanit – mi s-a parut amuzant, nicidecum ceva de luat in seama. Mai apoi m-am alaturat unei trupe de teatru si actorul coordonator ne-a invatat prima data cum sa respiram corect si tot felul de exercitii de dictie. 🙂
    Sincer uitasem si iti multumesc ca mi-ai reamintit! Desi ar fi un piculet cam greu pentru mine sa fac asta acum avand in vedere faptul ca sunt racita de nu mai stiu de mine si nu pot sa respir pe nas deloc deloc! :))

  2. @Andera Y: Da, este și puțin amuzant însă este de foarte mare ajutor. Știu că este mai greu de făcut când ai nasul înfundat. Poate îți aduci aminte și-l faci după 🙂 Mulțumesc și eu. Zi frumoasă și însănătoșire grabnică.

  3. Tigara e nociva. Insa eu cred ca e nociva nu datorita substantelor pe care le contine, ci pentru ca ne schimba modul in care respiram. Un fumator respira asemanator cu un om bolnav, adica superficial si des. Deasemeni mai cred ca putem fuma oricat de mult in fiecare zi (ca numar de tigari), insa daca avem o pauza suficient de mare macar o data in 24 ore, in care respiram corect (complet, cu toata fiinta) cel putin jumatate de ora, atunci fumatul nu este nociv.

    • @Mircea Vladut: Da, așa este. Să sperăm că se va renunța la acest viciu, căci bine nu aduce deloc 🙂

  4. Intentia mea a fost sa intaresc, in felul acesta, ceea ce ai spus tu. Pe baza experientei personale!

    Si… cine stie? Poate ca voi renunta si eu, odata si odata, insa nu ma fortez.

    • @Mircea Vladut: Am înțeles asta și îți mulțumesc 🙂 Stai liniștit și eu sunt fumătoare. Când o fi să renunț voi renunța, până atunci, la fel ca și tine, nu mă forțez 🙂

  5. Eu am învățat cât de importantă e respirația abia când m-am apucat de Pilates. Chiar și când ești activ ajută mult… nu doar în relaxarea și meditația pasivă.

    • @Diana: Într-adevăr așa este. Mulțumesc pentru această completare, chiar este binevenită 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.