Tehnică de respirație

Nu știu dacă ați observat și voi însă în ultima vreme parcă este ceva în aer. Ori este deja prea poluat și corpul nostru încearcă să se adapteze, ori sunt prea multe schimbări de temperatură, nu știu și nici nu o să-mi bat capul prea mult cu asta. Lucru sigur este că din ce în ce mai multe persoane dezvoltă un oarecare disconfort în ceea ce privește respirația (cantitatea de aer de care corpul nostru are nevoie, pare a fi insuficientă). Același lucru mi se întâmplă și mie, drept pentru care nu voi sta cu mâinile în sân, mai ales că sunt și fumătoare.

Vreau să subliniez un aspect foarte important. Acest disconfort nu reprezintă neapărat o problemă a căilor respiratorii, nu înseamnă că există probleme în zona plămânilor sau a inimii, nu înseamnă că dezvoltați alergii sau mai știu eu ce și este foarte important ca în momentul în care nu reușiți să luați cantitatea necesară de aer să nu vă panicați. În momentul în care vă panicați totul se va accelera, va degenera într-un atac de panică și veți resimți din plin lispa aerului. Dacă stați într-o stare de calm, relaxare, vă eliberați mintea de orice fel de gând și respirați profund veți observa că totul va reveni la normal, într-un timp destul de scurt.

Personal, cunosc ceva tehnici de respirație și le folosesc destul de des. Azi, gândindu-mă că, dintre cititorii mei, poate este cineva care experimentează acest disconfort în respirație, am zis să expun aici o tehnică pe care am învățat-o din cartea maestrului Deepak Chopra, „Întinerește și trăiește mai mult”, o tehnică foarte simplă, cu efecte imediate și la îndemâna oricui. Dorință să fie și totul va fi bine. După cum deja am menționat, pașii ce trebuie urmați sunt foarte simpli: implică respirație și rostirea mentală a unei mantre, So Hum (se citește exact cum se scrie). Dacă nu doriți să rostiți acea mantră, nu este nici o problemă, însă am rugămintea să  vă eliberați mintea de orice gând, mai ales că această tehnică nu vă răpește prea mult timp.

1. Stai confortabil undeva unde nu vei fi deranjat și închide ochii.
2. Respiră  adânc pe nas, în timp ce gândești So.
3. Expiră pe nas, încet, în timp ce gândești cuvântul Hum.
4. Continuă să respiri ușor, repetând în tăcere, So Hum cu fiecare inspirație și expirație.
5. Ori de câte ori atenția ta alunecă spre gândurile din minte, spre sunetele din vecinătatea ta, sau spre senzațiile din corp, întoarce-te cu blândețe la respirație, repetând So Hum.
6. Continuă acest proces timp de douăzeci de minute, fără efort și cât se poate de simplu.
7. Când timpul s-a scurs, continuă să stai cu ochii închiși câteva minute, înainte de a-ți relua activitatea zilnică.

Sănătate, dragii mei!

Previous

Momentul preferat

Next

Săraca ființă umană

6 Comments

  1. Interesant .. Eu am fost invatata de doctorita recent cum sa respir! Stii ca noi oamenii avem obiceiul de a respira din plamani si nu ( si ) din burta. Oh well, e mult mai sanatos sa iti ” umfli ” burta o data cu plamanii ..

    • @addicted: Dacă tot ai învățat, spre eu așa că și pui în aplicare 😛 Da, normal că știam, e cu mult mai sănătos pentru corp, iar creierul se oxigenează mai bine. Noi, oamenii, multe nu știm despre ceea ce avem nevoie și culmea, uite, sunt lucruri atât de simple de făcut.

  2. Pai deja respir cu tot cu burtica ca mi-e mult mai bine .. In prima faza m-am inecat dar apoi m-am obisnuit!

  3. Cine ştie să-şi controleze respiraţia poate reduce considerabil efectele pe care le are stresul asupa sănătăţii. Şi este important să ştim să inspirăm şi să expirăm corect.
    Dacă vă interesează, găsiţi şi la mine pe site, un articol util!

  4. @addicted: Mă bucur mult să aud asta >:D< @Mihaela Nistor: Da da, exact. Este foarte important însă sunt prea puțini cei care știu ce este bine pentru ei.

  5. Foarte interesant!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.