Trei metode terapeutice pentru relaxare

Când timpul este destul de limitat și când societatea cere tot mai mult de la fiecare individ în parte este destul de dificil să mai găsim timp pentru noi înșine. Timpul pentru a face ceva pentru noi, pentru a ne relaxa pare a fi inexistent. Și totuși, cu puțin efort din partea noastră putem găsi acele câteva minute care aduc cu ele relaxarea de care avem nevoie pentru a face față solicitărilor vieții de zi cu zi.

În doar câteva minute (10-15 minute) ne putem găsi liniștea și echilibrul de care avem nevoie. Trebuie doar să ne dorim și pur și simplu, fără a analiza prea mult, chiar să facem niște mici lucruri care înseamnă enorm. Poate credeți că nu înțeleg ce înseamnă o viață trăită de la o activitate la alta și poate credeți că nu înțeleg că timpul fizic nu mai este suficient. Înțeleg mai bine decât credeți. Iată trei metode care nu necesită mult timp și care ne aduc liniștea pe care o căutăm.

1. Meditația. Face parte din tehnicile de relaxare recomandate de către oamenii de știință și de către medici (cardiologi, psihologi etc.). S-a dovedit științific că 5 minute de meditație, făcute zilnic, îmbunătățesc funcționarea sistemului nervos, sistemului digestiv (datorită respirațiilor adânci), sporește creativitatea, aduce o stare de calm, de bine, ajută la buna funcționare a inimii. Câteva îndrumări referitoare la meditație și respirație corectă puteți găsi aici.

2. Jurnalul personal. Mulți oameni trăiesc cu impresia că un copil până pe la vârsta de 16-18 ani ar trebui să țină un jurnal ori pentru că așa face toată lumea ori pentru că se crede că îi face bine. Într-adevăr, un jurnal personal face bine și este recomandat să ai unul, indiferent de vârsta pe care o ai. Să-ți explic de ce. Jurnalul face parte din metodele terapeutice recomandate pentru relaxarea corpului și a creierului. Beneficiile sunt foarte mari chiar dacă pare un lucru banal. Printre altele, stimulează creativitatea și ajută la o mai bună concentrare. Din timp în timp îl poți reciti și îți poți urmări evoluția. Încearcă să ții un jurnal timp de 2 săptămâni, pentru început, și cu siguranță efectele benefice nu vor întârzia să apară.

3. Împletitul. Da, da, împletitul cu andrele. Este tot o metodă terapeutică de relaxare ce poate fi practicată la orice vârstă. Evident, este o activitate practicată mai mult de către femei însă nu cred că ar fi rău nici pentru bărbați. Chiar aș fi curioasă să văd un bărbat cu andrelele în mână, împletind de zor la un fular sau la o pereche de ciorapi. Cred că ar fi foarte distractiv. Ca și așternerea gândurilor într-un jurnal, și împletitul ne oferă un momet de relaxare, de calm, o stare de bine, stimulează creativitarea, mărește puterea de concentrare și nu numai.

Fiecare dintre tehnicile de relaxare detaliate mai sus nu ne răpesc prea mult timp. În meditație nu este nevoie să stăm ore întregi, 5-10-15 minute pe zi sunt binevenite și suficiente, așternerea gândurilor într-un jurnal nu ne ia prea mult timp, iar împletitul tot la fel. În aceste 10-15 minute pe care ni le alocăm zilnic pentru una (sau chiar toate) dintre aceste activități, putem dobândi starea de liniște, echilibru, calm și relaxare. Chiar avem nevoie.

Relaxare plăcută 😉

Previous

Be alive and love yourself

Next

Just believe

14 Comments

  1. Eu mă relaxez gătind! 😀

    • Mihaela Nistor: Și asta este o metodă excelentă pentru relaxare 🙂 Când faci cu drag atunci iese mâncarea cea mai bună.

  2. Un ochi pe fata, un ochi pe dos… cam asta faceam cand eram mica, in felul asta ma tinea mama linistita cand aveam prea multa energie in mine, deci clar functioneaza. 🙂

  3. Pe mine ma relaxeaza condusul sau ascultatul de muzica .

    • Miruna: De acord cu tine însă nu cred că ai posibilitatea să te urci la volan ori de câte ori te simți stresată 😉

  4. Roxy's blog

    eu nu cred ca as avea rabdarea necesara ca sa impletesc :))
    Meditatia mi se pare cea mai buna dintre cele 3 🙂 Se face intr-un timp foarte scurt si da rezultate.

    • Roxy’s blog: Ai încercat? Ia încearcă și ai să vezi câtă răbdare ai 🙂 Mie toate cele trei metode plus mișcarea fizică (fitness, yoga, alergat etc.) mi se par relaxante.

  5. Cel mai bine ma relaxez dormind :). Cand eram mai mica impleteam. Ma invatase o profesoara la scoala si eram innebunita dupa impletit :).

    • Adri: Se spune că somnul ar fi cea mai bună meditație însă este total greșit. În societatea actuală nu mai știm cum să dormim/să ne odihnim corect. Poate reiei împletitul, așa just for fun, 5-10 min/zi 😉

  6. Utile sfaturile, multumesc! Un jurnal tin de cand aveam 12 ani, nu scriu zilnic bineinteles, dar tot ma ajuta. Si ma ajuta si sa-mi amintesc lucruri, atunci cand am nevoie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.