De ce NU merg cu UBER?

Aceasta este una dintre întrebările pe care le primesc cel mai des în ultima perioadă. Deoarece când aud de UBER nu mă pot abține de la comentarii ușor acide. În particular, ce-i drept, dar le am. Uite că azi am zis să clarific o dată pentru totdeauna de ce nu merg cu UBER.

Încep cu începutul deoarece așa este frumos și corect. Începutul ăsta are o vechime de vreun an și jumătate, spre doi ani (cred). Auzisem de UBER de vreme bună, era deja prezent în mediul online, toată lumea le promova serviciile, iar când venea perioada în care dacă mergeai cu UBER într-o anumită zi, primeai înghețată, feed-ul meu de facebook o lua razna.

La un moment dat am zis „Hai să-mi fac și eu cont de UBER. Nu pot să fiu țăranca blogosferei, fără cont de UBER.”, mai ales că deja aveam o problemă cu, comportamentul taximetriștilor clasici.

Zis și făcut. Mi-am făcut cont UBER. Toate bune și frumoase. Într-o zi cu soare, primesc mail de la ei cu două vouchere a câte 20 lei fiecare. Fix în perioada aia, pe cât țineau voucher-ele, voiam să le folosesc. Întâmplarea a făcut să am o urgență în săptămâna respectivă, pentru că avusesem anumite cheltuieli, rămăsesem cu zero lei în portofel și zero lei în cont. Deci, am zis eu, acele vouchere au picat la cât se poate de fix și eram bucuroasă, nevoie mare.

Întru în contul pe care deja îl făcusem în aplicație, dau comada, introduc codul pentru vouchere și … pauză. Constat că nu pot să chem un Uber. Apoi am înțeles că trebuia să ai ceva bani în cont la prima călătorie cu Uber și apoi nu era nici o problemă. Dar totuși eu aveam două vouchere, nu era nevoie de nici un ban din contul meu.

Eh, din acel moment am zis că eu personal nu mai merg cu Uber. Și nu am mai mers. Adică, dacă nu mă pot folosi de un serviciu pe care tu, companie, mi l-ai oferit, nu ți l-am cerut, și nu pot beneficia de ceea ce mi-ai oferit, mai ales când aveam o urgență serioasă, atunci nu mă meriți ca și client. Eu înțeleg că asta este politica firmei, dar totuși.

Nu știu cum sunteți voi, dar eu așa gândesc lucrurile.

Când am nevoie merg cu Taxify însă și cu ei am avut ceva neplăceri, nu pe parte financiară, ci în sensul că unii șoferi sunt de-a dreptul…prea taximetriști clasici care și-au schimbat mașina dar nu și obiceiurile. Asta nu are rost să detaliez aici, poate o voi face într-un alt articol, cu altă ocazie, deoarece chiar am multe de povestit.

Voi ce experiențe ați avut cu UBER?

Previous

4 lecții importante pe care le-am învățat în 2017

Next

Cele mai puternice agenţii de PR în 2017

32 Comments

  1. Eu merg si cu ei si cu taximetristii dar am constatat ca cei de la UBER sunt mai ok, in sensul ca sunt politicosi si nu au se baga in seama neintrebati. Asa ca ii prefer pe ei si pentru ca nu mai trebuie sa umblu cu banii dupa mine si am prins si cateva promotii faine pentru Brasov.

  2. Nui nimic nicio pierdere pentru Uber, mergi in continuare cu taxiurilea alea de toti banii…

  3. Alex

    SI eu am avut o experienta nu chiar placuta prima data. Mai mult din nestiinta. Am captata experienta dupa ce am mers impreuna cu un prieten care m-a si ajutat cu plicatia. Apoi am reusit chiar sa merg pe gratis (prima calatorie, parca).
    Eu zic ca se merita. De ce? Ai parte de un comportament civilizat in masina. Din parte ambelor parti (Altfel primesti rating negativ si nu te mai ia nimeni).
    Ajungi la destinatie pe drumul cel mai scurt, stiut de aplicatie. Nu se merge dupa cum il taie capul pe sofer.
    Poti face “split” la plata si pot plati si prietenii.
    Gasesti UBER la aproape orice ora (in Bucuresti).
    Masina e intotdeauna curata, iar uneori poti avea norocul sa fi servit chiar si cu o bombonica.

    Desigur sunt si aspecte negative. Spre exemplu, cu taxiul pot merge cu ambii copii in spate, tinandu-i in brate sau pe bancheta (copiii au sub 4 ani) si nimeni nu face gat ca nu am scaun pt ei (nici macar Politia). Cu UBER, trebuie sa ceri UBER CHILD-SEAT si asa ceva nu prea exista (cel putin in Bucuresti) … Am mers o singura data cu UBER-ul normal si mi-am luat rating negativ pt ca nu am pomenit nimic de copii (si mi s-a parut f drept sa primesc ratingul acela; soferul risca o amenda destul de mare daca era prins cu mine si copiii in spate). Asa ca momentan, cand am copiii – merg cu taxiul, in rest – merg intr-un mod mai civilizat (cu UBER)
    Sincer, daca taximetristii s-ar ocupa un pic de munca si de uneltele lor (a se intelege masini si calitatea calatoriei), poate ca as renunta la UBER … dar cum asa ceva nu se intampla iar mie imi place sa ma plimb linistit, fara sa ma enervez ca a luta-o taximetristul pe un drum care ori e prea lung ori e prea dubios, ca miroase nu-stiu-cum in jurul meu, in masina, ca daca ii spun sa nu fumeze, ma da jos si ma bate, ca injura ca la usa cortului pt greselile facute in trafic tocmai de el … in mare, imi place sa savurez drumul asa cum as face-o daca as fi in masina mea, iar UBER a reusit sa faca asta.

    Daca vrei ceva si mai luxos, ia un Black Cab. Dar aia e o alta experienta despre care putem vorbi alta data 😉

    • Alex: Bineinteles ca sunt aspecte pozitive si negative oriunde. Articolul meu nu are ca scop scoaterea in evidenta a partii mai putin bune a unei aplicatii/companii. Desi, din ce vad in comentariile de aici si cele de pe facebook, oamenii au inteles altceva. Doar am povestit o experienta mai putin fericita pe care am avut-o cu ei, nimic mai mult.
      Da, imi place Black Cab. Am mers cu ei de cateva ori.

  4. Ana

    nu este corect sa spui ca tu nu “mai” mergi cu uberul daca nu ai mers niciodata:)) poti spune doar ca nu mergi si atat:)) daca nu ai mers nu ai folosit serviciile lor si mi se pare un pic neadecvat sa le evaluezi serviciile, pt ca nu este o evaluare obiectiva,ci doar una inchipuita, asta e cert. asa ca titlul poate incurca,nu e ok

    • Ana: Draga, Ana. Despre ce vorbim aici? Ai impresia cumva ca imi permit sa spun ceva in necunostinta de cauza? Am mers cu Uber si inainte de aceasta experienta, doar ca eu neavand cont la vremea respectiva, comenzile erau facuta de altcineva. Nu am zis ca au servicii mai stiu eu cum sau ca este o companie care nu merita, doar am povestit o experienta.

      • De cand ai inceput sa comanzi singura Uber, trebuia sa stii regulile si cum functioneaza.
        Nu arunca cu noroi intr-o firma (intr-o muuultitudine de oameni) doar pentru ca tu nu te-ai informat. Oare persoana care iti comanda tie cum platea?!
        In acest moment, iti pui multa lume in cap, pe greseala ta.
        Nu iti convine cum achiti? Taxiuri normale sau transport in comun.

        • Diana: Mea culpa. Si totusi nu arunc cu noroi, doar am spus o experienta, nu cred ca vezi pe undeva ca spun vai ce companie naspa sau ceva de genul. Stai linistita, merg si cu RATB-ul.

  5. Mie mi se pare normal ce ti s-a intamplat. Voucherele respective de obicei au o suma maxima, gen 25 lei. Cand tu dai comanda de Uber aplicatia nu stie cat va costa in final cursa ta, poate fi pana in 25 lei, poate fi peste si atunci diferenta nu avea de unde sa o ia (daca tu aveai cardul gol). Chiar daca ii setezi destinatia si iti aproximeaza suma, tu poti schimba ulterior destinatia, in timpul cursei.
    Also, stiu ca poti folosi un singur voucher per calatorie.
    Nu vreau sa le tin partea in nici un fel, dar experienta pe care-ai avut-o nu prea are de-a face cu ‘uite cat de naspa e Uber-u’. E un business ca oricare altul care stie sa se asigure de eventualele pierderi in cazuri de genul asta.
    Zi faina! 🙂

    • Butterfly Timi: Nu am zis ca e ceva anormal. Am spus ca inteleg politica firmei. Doar nu mi-a facut placere experienta si am ales altceva. Atat.

  6. Marius

    Este normal sa nu iti accepte cardul daca este gol, voucherele alea sunt vazute ca un discount, drept urmare… uber nu are de unde sa stie daca vrei sa mergi pana la Timisoara și inapoi sau pana la coltul blocului!

  7. E firesc faptul că s-a întâmplat asta. Chiar dacă se dă o sumă estimativă a călătoriei, există posibilitatea ca ea să coste mai mult sau tu să decizi apoi că dorești o altă destinație, ceea ce înseamnă că valoarea voucher-ului poate fi depășită, iar aplicația e nevoită să tragă diferența de bani de pe card. Din acest motiv în lipsa banilor nu pot fi folosite voucherele. Banii de pe card sunt un fel de garanție a faptului că ai cu ce să plătești cursa dacă se întâmplă să depășești valoarea cuponului.

    E o măsură de siguranță destul de firească a celor de la Uber, altfel poate ar fi fost multe persoane care ar fi încercat să comande curse scurte, cu care să se încadreze într-un voucher, iar apoi s-ar fi nimerit ca valoarea întreagă să nu fie acoperită de voucher, ceea ce ar fi generat pierderi și ar fi însemnat că organizarea nu este gândită până în cele mai mici detalii.

  8. Asta e motivul? Stii ca in strainatate pana se face o tranzactie, compania iti ia cu vreo 60$ in plus pentru garantie?
    Mi se pare ca pur si simplu ai luat un serviciu bun si ai cautat scuze ca sa nu-l folosesti si sa scrii un articol in care practic n-ai transmis decat o politica normala si des intalnita a companiilor.
    Merg atat cu Uber-ul cat si cu taxi-ul si diferenta dintre ambele este destul de mare si vizibila. Daca te-a deranjat atat de mult politica de siguranta, normala a unei companii care nu mi se pare deloc motiv, nu vad cum de preferi soferii de taxi care iti cer in plus sau iti bag supra taxa.

    • Andreea: Meeh…nu prea. Nu stiu cum functioneaza serviciul in strainatate. Nu am cautat nod in papura ci doar am povestit o intamplare.
      Am scris undeva ca prefer soferii de taxi care imi cer bani in plus? Nu imi aduc aminte sa fi facut asta.

  9. Buna,
    Consider ca nu este un motiv fondat. Probabil daca citeai termenii si conditiile promotiei, observai ca trebuie sa ai bani in cont.
    Astfel de promotii se aplica in toata lumea, indiferent de industrie.
    E ca si cum te-ai duce la un magazin ce ofera 2+1 gratuit si tu sa vrei acel 1 gratuit. Ca ala e gratuit si tu nu vrei sa cumperi cele 2 care sunt contra cost.

    • Ciprian TOLESCU: Nu mi se pare potrivita comparatia.
      Si da, posibil sa am un motiv fondat, posibil sa nu. Am povestit o experienta si cam atat.

      • Este exact aceeasi situatie. Diferenta fiind ca aici nu cumperi produse, ci servicii.
        In momentul in care cursa ta ar fi depasit valoarea voucher-ului si tu nu aveai bani in cont, ce se intampla?

  10. Amy

    Hmm..sa stii ca aici chiar nu ai dreptate. SI eu am avut vouchere la ei si le-am putut folosi, insa da, a fost nevoie sa adaug cardul sau contul de PayPal. Am adaugat PayPal si a fost ok, m-am incadrat, l-am folosit in Franta si nu am avut nici o problema.

    • Amy: Cum ma spus mai sus, in comentarii, nu stiu cum functioneaza serviciul in afara. Nu asta am adus in discutie. Nu stiam ca merge si cu PayPal, asta mi se pare interesant.

      • Amy

        Roxana, nu sunt diferente, functioneaza fix ca in Romania. Eu voucherele le primisem de aici si le-am folosit in afara. Nu mi se pare in neregula sa-ti ceara sa adaugi o modalitate de plata, pentru ca asa cum au spus si cei de mai sus, exista posibilitatea ca tu sa vrei sa mergi mai mult, iar voucherul sa nu acopere costurile, iar UBER trebuie sa se asigure intr-un fel ca faci plata la final, nu?

  11. Eu am masina mea personala si ma bucur mult, mai ales când citesc despre Uber și taxi păreri rele. Din păcate, nimic nu ne mai civilizează.
    Nu mi se pare normal să ai bani în cont, daca tu ai voucher…Care era legatura?!

    • Mihaela Curea: Nu stiu ce sa zic, nu mi se pare ca este neaparat o parere rea. Daca voiam sa arunc cu noroi, cum s-a zis pe aici, iesea cu totul altceva.
      Din nefericire, articolul asta a atras foarte multa negativitate, atat pe blog cat si pe facebook, dar ce sa-i faci, imi mai spun si eu parerile. 🙂

    • Legatura e, daca imi permiteti comentariul, urmatoarea: daca mergi mai mult decat te tine voucherul, trebuie sa si platesti. E ca la restaurant. Ai un voucher de 20 lei, comanzi o friptura de 25, dai 5 lei din portofel/card, sau pe unde mai tii banii. Ei se asigura ca, daca te plimbi mai mult, vei avea si de unde sa dai bani. Nu te da nimeni afara din masina cand s-a terminat voucherul, cobori unde se termina calatoria.
      P.S. : atentie un pic la virgulele alea, sunt cam pacatos puse in articol.

  12. Eu nu merg cu Uber sau Taxify (spre rusinea mea, am aflat de Taxify de o saptamana 🙂 ))) ), dar am mers cu taxiurile obisnuite. Sunt oameni si oameni, depinde mult peste cine dai.
    De obicei, ma deplasez cu masina proprie.

  13. Mda, aceeași problemă am avut-o și eu, în sensul că mi-am făcut cont urmare a multelor campanii de prin blogosferă, am primit oareșce cursă, nu am folosit nici un voucher niciodată, iar la Webstock aveam transport gratuit, dar nu a fost să fie, pentru că nu era valabil voucherul, sau nu mai puteam beneficia de gratuitate după ce nu am mai beneficiat de alte gratuități.
    Și uite-așa, am dat 19 lei pe o cursă gratuită. Altă dată… o s-o facem și mai și mai lată.

  14. Bogdan

    Eh, lasa ca e 1-1. Nici eu nu mai merg cu taxiurile, din cauza unei experiente neplacute. Fiecare experienta cu taxiul a fost neplacuta intr-un fel, unele mai neplacute decit altele.

  15. maxp

    ce sarac n-are nici un leu pe card?

Leave a Reply

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.