Pentru majoritatea dintre noi, job-urile se desfășurau la birou. O clădire plină de oameni, calculatoare și muncă, multă muncă. De când avem starea de urgență, această majoritate dintre noi, ne-am mutat biroul acasă.

Așa am descoperit, cel puțin eu, că este mai greu să am grijă de mine, de sănătatea mea. Am stat mai mult cu laptopul în față, nu m-am hidratat cum trebuie, am mâncat tot în fața laptopului, nu am făcut mișcare și nu mi-am luat pauze, la fel cum le luam la birou.

Toate astea până într-o zi, când am realizat că nu este bine ce fac. Așa că m-am gândit cum pot să transform aceste obiceiuri nesănătoase, în obiceiuri sănătoase, ținând cont de componenta fizică și psihică.

Iată ce fac și ce îți recomand și ție, în cazul în care încă mai ai câteva obiceiuri nesănătoase.

1. Apreciez faptul că am un job

A aprecia ceea ce ai, te face să te simți mai bine, fii mai împăcat(ă)/fericit(ă) cu tine. Cu toate schimbările pe care le-a adus acest coronavirus, modul în care deja ne-a schimbat viețile, impactul pe care îl are starea de urgență asupra atâtor angajați…este foarte mult de digerat.

Insecuritatea pe care a adus-o după sine, este uriașă. Am prieteni care deja sunt în șomaj tehnic și cred că asta are un impact negativ uriaș asupra psihicului, dar și a situației financiare a fiecărei persoane.

Astfel, apreciez mult că am un job.

2. Începe ziua de lucru cu o pauză

Pur și simplu, trezește-te, fă un duș, ia pe tine niște haine confortabile și începe ziua în liniște, cu o cafea bună.

Lasă știrile de dimineață, le poți citi și mai târziu.

3. Aerisește încăperea în care lucrezi

Înainte de a te apuca de treabă, ai grijă să îți aerisești camera în care lucrezi. Bineînțeles, dacă ai cât de cât un loc confortabil pe balcon sau ai posibilitatea să lucrezi afară, în curtea ta, te încurajez să faci asta, mai ales că acum vremea s-a mai încălzit. Totuși, pune ceva pe tine dacă simți că îți este răcoare.

4. Fă puțină mișcare

Îți recomand să îți iei pauzele necesare pe tot parcursul programului de lucru și să faci puțină mișcare. Te poți întinde sau pur și simplu, ridică-te de pe scaun și fă câțiva pași, respiră adânc de câteva ori.

În timpul liber, îți recomand să faci mișcare, 15-20-30 de minute sau cât vrei tu, însă este important.

Eu, spre exemplu, am zile în care îmi fac declarația pe propria răspundere și ies la o scurtă plimbare în apropierea locuinței, am zile în care nu ies, dar fac yoga acasă și, din păcate, am zile în care nu fac nici una nici alta, funcție de cum mă simt.

5. Schimbă atmosfera din camera în care lucrezi

Cum spuneam și mai sus, aerisește. Pune o vază cu flori sau o plantă pe birou, pune un poster care să te motiveze pe un perete.

În ideea aceasta, m-am gândit să îmi printez câteva fotografii și citate care mă inspiră pe mine foarte mult, să le pun în rame și să le așez pe birou.

6. Ai grijă de postura ta

Știți cu e cu statul pe scaun ore în șir. Corpul se resimte și acea postură greșită, cu umerii aplecați în față, se poate căpăta foarte ușor.

Din timp în timp, încearcă să îți amintești să îndrepți spatele și să te întinzi puțin. Relaxează umerii și ridică puțin ochii din monitor.

7. Hidratează-te

Mie personal mi se întâmplă să uit să beau apă când lucrez. Pur și simplu, uit. Aveam într-o vreme o aplicație care îmi aducea aminte să beau apă, dar sincer mă deranjau notificările, așa că am șters-o și chiar am avut grijă să nu mai uit să beau apă.

Acum, de când lucrez de acasă, din nou uit să beau apă, însă mi-am pus câteva alarme pe telefon care să îmi aducă aminte să fac asta, deoarece hidratarea corectă este foarte importantă.

Îți recomand 3 aplicații gratuite care îți aduc aminte să bei apă

8. Mănâncă sănătos

Pe cât posibil, bineînțeles. De când lucrez de acasă, eu am slăbit 4 kg fără să fac nimic. Pur și simplu, îmi gătesc mâncare în fiecare zi, mă alimentez cât de normal posibil. Câteva lucruri pe care NU le-am mai făcut de când lucrez de acasă, deși nu mi-am impus nimic:

– nu am mai mâncat produse de patiserie (slăbiciunea mea!)

– nu am mai băut Cola (altă slăbiciune!)

– de obicei nu mănânc prăjeli

– nu mi-am mai comandat mâncare (de teamă, practic, dar uite că mi-a prins bine)

9. Încearcă să faci (în casă) lucruri care îți fac plăcere

Ascultă muzică, vezi un serial pe Netflix, învață ceva nou, ascultă un podcast, urmărește un vlog interesant.

Sunt sigură că poți adăuga și tu multe lucruri mișto la lista asta. Nu le amâna. Este important să te simți bine, să ai o stare psihică bună. Știu, mai sunt și zile nașpa, în care nu există chef și tragere de inimă pentru nimic, însă sunt doar niște zile care vor trece. Încearcă să faci lucruri pe care le îndrăgești.

Îți recomand 42 site-uri unde poți învăța ceva nou în fiecare zi

10. Totul va fi bine!

Nu, nu debordez de pozitivitate, dimpotrivă. De pe 15 mai 2020, se va relaxa starea de urgență. În cazul meu, spre exemplu, nu voi merge la birou, ci voi mai lucra o perioadă de acasă. Încă nu știu cât. Dacă și pentru voi este la fel, va fi necesar să continuăm să facem cele mai sus menționate pentru a ne menține o stare fizică și psihică bună.

Până la urmă, mă gândesc că totul va fi bine. Am ceva rezerve de la acest “bine”, este clar că nu ne vom întoarce liniștiți la activitățile pe care le făceam înainte de starea de urgență, însă mă chinui să găsesc un echilibru în orice situație. Ceea ce vă doresc și vouă.

Să auzim numai de bine!