Pentru a ne susține sau a ne îmbunătăți starea de sănătate putem apela la meditație, timp de minim cinci minute, de două ori pe zi. Astăzi vă spun care sunt cele 12 puncte forte ale meditației.


Specialiștii spun că  starea cronică de stress este unul dintre factorii care întrețin nenumarate boli, inclusiv întețește crizele de dureri în afecțiunile cornice. Vestea bună este că meditația relaxează mușchii, reduce intensitatea durerii și scade periodicitatea de declanșare a crizelor, crește starea de bine la nivelul întregului organism, atât fizic cât și psihic.

12 puncte forte ale meditației pe care nu le știai.

Iată alte câteva dintre efectele pozitive pe care le aduce această metodă de relaxare:

  • îmbunătățește capacitatea de concentrare și atenția la detalii;
  • meditația aduce o stare de liniște la nivel mental;
  • este  una dintre cele mai indicate metode de relaxare deoarece reduce nivelul hormonilor de stres din sânge, astfel ne ajută să facem față cu succes presiunii psihice la care suntem supuși zilnic;
  • practicarea zilnică a meditației crește în mod natural producția de serotonină, substanță numită și “hormonul fericirii” responsabilă cu reglarea nivelului bunei dispoziții; astfel se explică de ce acest mod de relaxare este de un real ajutor pentru a învinge anxietatea și depresia;
  • susține buna funcționare a sistemului imunitar;
  • normalizează  valorile tensiunii arteriale și reduce riscul cardiovascular;
  • atunci când medităm 20 de minute zilnic, beneficiem de îmbunătățitea calității viselor și a somnului, acest efect fiind resimțit chiar și în cazul celor ce suferă  de insomnie cronică.

Pentru a ne bucura în mod constant de o stare de bine este indicat să ne găsim propria noastră metodă de relaxare care să ne facă plăcere și să o practicăm zilnic.

Una dintre cele mai simple modalități de relaxare poate fi ascultarea unor sunete liniștitoare din natură sau o melodie dintre cele recomandate în meloterapie – acreditată din punct de vedere medical. Sau puteți asculta coloana sonora, a unui videoclip, despre care specialiștii spun că este cea mai relaxantă melodie:

În această perioadă ne alegem un loc în care să beneficiem de liniște, ne așezăm într-o poziție confortabilă. Respiram profund, prin umflarea abdomenului la inspir, facem pauză și apoi expirăm, totul într-un ritm lent, cu gura închisă. La final deschidem ochii, stăm puțin să ne acomodăm cu mediul înconjurător, apoi fără grabă ne continuăm  activitățile cotidiene.

Tu ce gen de meditație practici?