12 reguli pentru silueta ideală

În România zilelor noastre pare din ce în ce mai dificil să găsim timp pentru a ne ocupa de noi înșine, de starea noastră de sănătate, de silueta noastră. Iar acestea sunt aspecte cărora ar trebui să le acordăm mai multă atenție deoarece au o importanță destul de mare.

Noi, doamnele și domnișoarele, dorim să avem și să menținem silueta optimă cât mai mult timp cu putință, însă, pentru aceasta, nu este suficient doar să ne dorim, ci trebuie să și acționăm în acest sens.

Când auzim de dietă, dăm ochii peste cap deoarece știm că sunt unele diete destul de stricte, care trebuie ținute pe perioade lungi de timp. La fel, când ne gândim la dietă, ne gândim la mese formate numai din salate, fructe și legume.

Tu știi  care sunt cele 12 reguli pentru silueta ideală? 

Silueta ideală se obține printr-o alimentație corectă și mișcare, iar când ne referim la alimentație corectă, putem spune există și diete ușor de ținut care au rezultate foarte bune, diete pe care le putem foarte ușor transforma într-un stil de viață sănătos. Astăzi vă prezint o astfel de dietă, concepută chiar de Prof. Univ. Dr. Pavel Chirilă.

#Regula 1. Exclude complet alimentele rafinate: zahărul, făina albă, sarea extrafină, margarina, uleiul rafinat și toate alimentele care le conțin.

#Regula 2. Exclude alimentele aditivate (E-urile).

#Regula 3. Consumă următoarele alimente permise:

  • cereale integrale;
  • fructe;
  • legume;
  • zarzavaturi;
  • lactate, preferabil cele fermentate (iaurt, chefir, sana, lapte bătut, brânză de vaci);
  • ouă (3 pe săptămână);
  • ciuperci;
  • miere;
  • pește (2-3 mese pe săptămână);
  • carne (1-2 mese pe săptămână).

#Regula 4. Alimentele pe care le consumi trebuie să fie de ce mai bună calitate: bio sau tradiționale.

#Regula 5. Ideal, ar trebui să iei două mese pe zi: între orele 10-11 și 18-19, pentru a nu suprapune fazele de ingestie, absorbție, metabolizare și eliminare.

#Regula 6. Dimineața, pe stomacul gol, bea 300-400 ml apă plată.

#Regula 7. Între mese, consumă sucuri prospete sau ceaiuri de fructe.

#Regula 8. Cerealele, leguminaceele (soia, fasole, mazăre, linte, bob), carnea și peștele se prepară cu tratamente termice ușoare: cuptor, aburi, fierbere. Celelalte alimente se consumă crude, cu excepția persoanelor care au afecțiuni gastrointestinale.

#Regula 9. În alimentație trebuie să predomine cerealele și fructele.

#Regula 10. Cantitatea porțiilor se calculează în funcție de obiceiul alimentar pe care l-ai avut: pentru a pune organismul „în dificultate” și pentru a-l determina să consume din rezervele proprii, trebuie să te raportezi la propriile obiceiuri alimentare: redu cu 25%-50% rația alimentară față de obiceiul de până acum.

#Regula 11. Foarte important: trebuie să mesteci îndelung fiecare bol alimentar (de 10-15 ori) înainte de a-l înghiți.

#Regula 12. Mergi pe jos (la pas) 30-60 de minute zilnic.

Acesta este sfatul specialistului, mi-aș dori să îl urmați întocmai (nu pentru că trebuie ci pentru că așa vă doriți) și să vă fie de un real folos. Cu siguranță va aduce o schimbare pozitivă în viața voastră.

Tu cum ai ales să obții/menții silueta ideală?

Follow:

Previous

Somnul te poate ajuta să ai mai mult succes

Next

16 idei de articole pentru blog-uri de beauty & fashion

3 Comments

  1. Eu am renuntat la faina alba, zahar, tot ce contine amidon. Initial dieta Motignac mi s-a parut extrem de complicata si restrictiva, dar am citit carti si am inteles principiul. Am reusit sa slabesc incet si sanatos, iar acum dieta a devenit un stil de viata sanatos.
    Inca ma lupt sa renunt la coca cola, macar acum sucurile pe care le beau sunt zero zahar.
    Incerc sa mananc fructe si legume de sezon pentru ca atunci sunt cele mai sanatoase.
    A inceput ca o dieta, ramane ca un stil de viata sanatos si sunt extrem de multumita ca am reusit sa imi rezolv unele probleme de sanatate.

    • Mihaela: Este o dieta buna si ma bucur ca ai perseverat si te-ai informat pana a devenit o parte din viata ta, un stil de viata sanatos. Felicitari! Cu siguranta, in timp, vei reusi sa renunti la tot ceea ce ti-ai propus. Succes in continuare!

  2. Eu incerc sa imi schimb obiceiurile alimentare. Unele de nevoie, altele de voie.
    Am inceput sa beau ceai verde dimineata, pe stomacul gol. Eu nu suport sa beau cu zahar asa ca e excelent nu doar pentru digestie, ci si pentru slabit.
    Referitor la ceea ce ai scris in articol, stiu ca este important sa nu exagerezi cu fructele pentru ca si ele te pot ingrasa din moment ce contin zahar.
    Am avut o perioada cand nu am putut sa mananc nimic pe baza de carne. Mi se facea rau de la ele. Culmea e ca m-am simtit excelent cat timp nu am mancat deloc carne si preparate din carne. Acum am introdus in alimentatie de 2 (maxim 3) ori pe saptamana o masa cu carne, dar limitat.
    Sport nu am timp sa mai fac. Toata ziua sunt pe drumuri, cand ajung acasa nu mai stiu de ce sa ma apuc intai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.