4 alegeri simple pe care să le faci zilnic pentru o viață mai sănătoasă

Cine nu își dorește o stare de sănătate bună, să ridice acum mâna sus. Nimeni? Chiar mă bucur! Mă bucur pentru că îți dorești asta deoarece eu astăzi îți voi spune care sunt aceste 4 alegeri simple pe care să le faci zilnic pentru o viață mai sănătoasă.

4 alegeri simple pe care să le faci zilnic pentru o viață mai sănătoasă

4 alegeri simple pe care să le faci zilnic pentru o viață mai sănătoasă

Pentru majoritatea oamenilor, a dobândi și a menține un stil de viață echilibrat și sănătos este o provocare sau de multe ori, ceva aproape imposibil de realizat, deoarece timpul, voința, dorința, motivația și resursele financiare nu sunt mereu în echilibru, iar lipsa acestui echilibru nu duce nicăieri, decât la deteriorarea sănătății fizice și psihice.

Azi doresc să îți spun că:

  • nimic nu este imposibil.
  • lucrurile nu sunt mereu ceea ce par a fi.
  • a dobândi și a menține un stil de viață sănătos nu este ceva imposibil de realizat.
  • nu este necesar să cheltui o avere pentru a fi un om sănătos.

Află chiar acum care sunt cele 4 alegeri simple pe care să le faci zilnic pentru o viață mai sănătoasă!

#1. Renunță la zahăr.

Iar aici fac referire la zahărul pe care îl pui în cafeaua de dimineață sau în ceaiul pe care îl bei în timpul zilei și seara. Asta nu înseamnă să nu mai consumi nimic dulce, ci doar să faci alegerile cele mai sănătoase pentru tine. Dacă dorești, poți îndulci cafeaua și ceaiul cu miere de albine.

Când renunți la zahăr este foarte important să oferi organismului zaharurile naturale de care are nevoie, iar pe acestea le poți lua din fructe, legume și nu numai. Am scris mai pe larg pe această temă în articolul Renunță la zahăr dar ai grijă de ficatul tău.

#2. Mănâncă un prânz sănătos.

Bineînțeles că și micul dejun este important, însă există persoane pentru care micul dejun nu există pentru că nu mănâncă dimineața. Un exemplu ar fi cereale de orz, ovăz cu lapte sau iaurt natural.

Un prânz sănătos nu înseamnă neapărat salată. Bineînțeles că și salatele sunt foarte bune însă mă îndoiesc că cineva dorește să consume zilnic la prânz doar un bol mare de salată și atât. Poți consuma carne și pește, de preferință preparate pe grătar sau la cuptor, lângă care poți adăuga o salată, legume preparate la cuptor sau crude, etc. Sunt doar niște exemple care mi-au venit acum în minte, masa de prânz poate fi alcătuită din ce dorești, însă am siguranța că știi să alegi alimentele cele mai bune pentru sănătatea ta.

De asemenea, mare atenție și la gustările dintre mese. O mână de migdale, nuci, alune de pădure sau alt soi de semințe reprezintă un snack sănătos. Din nou, este doar un exemplu, gustările menționate de mine pot fi înlocuite și cu altceva, la fel de sănătos.

#3. Bea mai multă apă.

Mai are rost să menționez cât de important este să ne hidratăm? Nu cred dar am repetat doar pentru a vă aduce aminte că este o alegere simplă pe care o puteți face zilnic și pe care o puteți transforma foarte repede într-un obicei.

#4. Cumpără alimente sănătoase.

Când mergi la supermarket ai de ales dintre foarte multe produse. Unele sunt mai bune, altele mai puțin. Îți ia puțin timp în plus să stai la raft să citești etichetele produselor însă este un obicei care merită adoptat deoarece sănătatea vine pe primul loc.

Alegând produse mai sănătoase, vei prepara o mâncare mai sănătoasă.

P.S.: Să nu mergi niciodată la cumpărături când îți este foame. Atunci este momentul în care se fac cele mai nesănătoase alegeri.

Acestea sunt recomandările pentru a pune bazele unui stil de viață sănătos, iar perseverența le va transforma în ceva durabil și benefic pentru starea ta de sănătate fizică și mentală.

Bineînțeles că această listă poate continua însă un foarte bun punct de început îl reprezintă practica zilnică a celor patru obiceiuri menționate mai sus. Pe viitor, la cerere, voi continua această listă. Până atunci poți da share acestui articol și îmi poți răspunde în comentarii la întrebarea:

Tu ce obiceiuri sănătoase ai adoptat?


Follow:

Previous

Duminica pozitivă #89

Next

10 idei de articole pentru blog

2 Comments

  1. Din dorința de a slăbi, am renunțat la zahăr și mă bucur că am reușit și am găsit înlocuitori buni pentru prăjituri.
    Apă nu prea pot să beau, nu îmi place și oricât mă forțez, nu pot. Încerc să mănânc fructe, supe și alte lichide.
    Respect mesele principale ale zilei, indiferent că sunt la birou, acasă sau în vacanță.
    Cât despre cumpărarea de alimente sănătoase, majoritatea le iau de la sursă sigură, ouă bio la propriu, lapte și brânză de la ferma părinților, iar pentru legume și fructe intenționez o mică grădină la noi.
    Deși pentru binele meu, aș vrea să dorm mai mult și să fac mai multe mișcare.

    • Mihaela: Pentru zahăr sunt înlocuitori foarte buni la care putem apela. Eu am renunțat pur și simplu, nu mi-am propus deloc, doar nu am mai consumat.
      Referitor la apă, mă gândesc că poate cu zeama de la lămâie/portocale/grepfruit etc, ai putea consuma. Dacă nu ai încercat, poate te gândești la asta.
      Ce bine că ai posibilitatea să iei alimente atât de sănătoase de la fermă! Practic, alimentele sănătoase hrănesc cu adevărat celulele. Cu somnul și mișcarea, poți începe treptat și sigur vei reuși.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.