Obiceiurile sunt greu de schimbat, dar cum orice învăț are și dezvăț, cu puțină voință, perseverență și disciplină, putem schimba obiceiurile mai puțin benefice cu unele din care avem numai de câștigat, mai ales când vine vorba de starea noastră de sănătate.

Astăzi vorbim puțin despre mâncare, despre ceea ce facem după fiecare masă, despre aceste obiceiuri pe care le avem de fiecare dată când terminăm de mâncat.

Află acum care sunt cele 5 obiceiuri dăunătoare sănătății tale

#1. Fumatul. Acea țigară fără de care nu se poate încheia masa. Specialiștii avertizează că acest obicei este mai dăunător decât pare deoarece, o singură țigară fumată imediat după ce am mâncat, are efectul a 10 țigări fumate deodată. Motivul? Sistemul digestiv este deja pus în funcțiune și își face treaba, astfel nicotina se răspândește în tot corpul.

#2. Fructele. Majoritatea oamenilor au impresia că desertul perfect îl reprezintă fructele. Greșit! Desertul perfect, după masa de prânz, spre exemplu, nu îl reprezintă nici fructele și nici acea felie de tort. Fructele sunt digerate foarte rapid, iar dacă sunt consumate imediat după masă, acestea rămân în corp pentru o perioadă mai lungă de timp, provoacă gaze și toxine, lucruri care favorizează formarea celulitei. Este recomandat să consumați fructe pe stomacul gol sau după 2 ore după masă.

#3. Ceaiul. Un alt obicei pe care oamenii îl au după masă este să consume o ceașcă de ceai, in ideea că favorizează digestia. Acesta nu este un obicei recomandat. Cafeina din ceai este ingredientul care încetinește digestia, lucru care ar putea fi destul de grav pentru persoanele care suferă de anemie, spre exemplu. Dacă doriți o ceașcă de ceai, asigurați-vă că au trecut 1-2 ore de când ați terminat de mâncat.

#4. Mișcarea. Exercițiul fizic este foarte benefic, atât pentru minte cât și pentru corp, însă nu făcut imediat după ce ați mâncat. În cazul în care nu cunoșteați acest aspect, exercițiul fizic făcut imediat după ce ați mâncat favorizează…ghici ce?…îngrășarea! De ce? Pentru că activitatea fizică împiedică sistemul digestiv să-și facă treaba și să absoarbă nutrienții din hrana consumată. Așteptați aproximativ 2 ore după ce ați mâncat și apoi puteți face mișcare. Bineînțeles, o plimbare după masă, nu a stricat niciodată, nimănui, ci dimpotrivă.

#5. Somnul. Motivul pentru care somnul nu este recomandat imediat după masă, este unul cât se poate de logic și simplu: când dormim, toate funcțiile corpului dorm, aceasta incluzând creierul și stomacul. Dacă nu dormim, dar totuși stăm întinși, iar nu este o idee bună, deoarece sistemul digestiv și sucurile gastrice nu își pot face treaba. Acest obicei, în timp, poate duce la grave afecțiuni ale stomacului.

Tu ce obiceiuri ai după ce mănânci?

Follow: