6 strategii anti-stress care funcționează

Stress-ul. Acea stare pe care o simțim constant, zilnic, aproape moment de moment, acea stare de care ne este foarte greu să ne detașăm, oricât de mult ne-am dori. Imposibil nu este așa că ți-am pregătit pentru azi 6 strategii anti-stress care funcționează.

Desigur, metode de înlăturare a stress-ului sunt foarte multe. O parte dintre aceste metode funcționează pentru unii oameni, altele nu, însă este bine să fie încercate. Strategiile anti-stress pe care le veți descoperi mai jos sunt simplu de realizat, majoritatea chiar din fața calculatorului. Pe lângă simplitatea acestor metode, acestea au și o bază științifică. În timp, oamenii de știință au desfășurat o multitudine de teste pentru a le demonstra eficiența.

Top 6 metode anti-stress care funcționează.

#1. Mișcarea. Îți poți face bagajele să pleci într-o vacanță oricând dorești, să te relaxezi, să îți încarci bateriile, să faci puțină mișcare, însă asta nu este mereu posibil. În schimb, poți face mișcare acasă sau la sală. Exercițiul fizic elimină stress-ul, activează hormonii fericirii și îți ia gândul de la alte probleme, cel puțin pentru o perioadă.

Recomandările mele:

#2. Bea un ceai. De preferință ceaiuri cu efect calmant, ca ceaiul de tei, mentă, iasomie, lavandă, etc.

Cum te ajută un ceai?

În mai multe moduri decât ți-ai putea imagina. În primul rând, trebuie să te oprești din orice ai face și să prepari ceaiul. Asta va da o pauză creierului, ochilor și corpului, în general și va înlătura stress-ul și presiunea. Apoi, în timp ce bei ceaiul, efectul calmant începe să-și facă simțită prezența. Pe lângă toate acestea, oamenii de știință susțin că simplul fapt că bei un ceai cald, te face să fii mai prietenos cu cei din jurul tău.

#3. Respiră. Respiră adânc. Inspiră, expiră. Continuă.

Când te simți stresat sau amenințat, sistemul nervos simpatic are impresia că ceva sau cineva te urmărește, astfel îți va pregăti corpul pentru alergare. Astfel, vei avea mușchii încordați, inima îți va bate cu putere, iar respirația va fi rapidă și superficială. Nu este nevoie să rămâi în această stare ci te poți așeza ceva mai confortabil, tragi aer adânc în piept (lent, fără grabă), reții aerul pentru câteva secunde (sau cât poți), apoi expiri. Fă asta preț de 30 de secunde, până la 1 minut, iar corpul tău va realiza că nu există nici o amenințare și se va relaxa.

Recomandarea mea: Respirația perfectă

#4. Încearcă să creezi ceva. Iar pentru a aplica această strategie nu este nevoie să fii artist sau să ai un talent ieșit din comun. Simplul fapt că încerci să creezi ceva, îți va lua mintea de la griji, iar corpul se va relaxa. Poți începe să înveți să desenezi sau să împletești sau să gătești (atenție aici să nu faci vreo boacănă).

#5. Vizionează desene animate. Pur și simplu, deschide televizorul pe un post de desene animate și petrece acolo între 30-60 de minute. Sau nu neapărat desene animate, poți urmări o comedie și cu siguranță starea ta se va schimba.

#6. Ieși la o plimbare. Este un fapt cunoscut că natura are o mare capacitate de a ne relaxa atât fizic cât și psihic. Ieși la o plimbare în parc.

Tu ce metode anti-stress folosești?

Dacă ți-a plăcut acest articol și vrei să fii la curent și cu următoarele pe care le scriu, te poți abona la newsletter și mă poți susține cu un LIKE sau SHARE! Hai și pe Facebook la Roxana Călinescu - nighton.ro

Previous

14 idei de articole pentru blog

Next

Două noi produse dermatocosmetice, în gama Gerovital H3 DERMA+ SUN

9 Comments

  1. Cand sunt stresata, incerc sa nu ma gandesc la nimic, sa gatesc, sa ies cu prietenii, sa ma ocup de flori sau, pur si simplu, sa ma odihnesc.

  2. As adauga : coloreaza!
    Pe mine m-a ajutat enorm de mult timpul petrecut cu nepotica mea, colorand cu ea si apoi singura, cartile ce sunt acum la moda. 🙂

  3. Bifez punctele 3, 4, 5 si 6. Mai am in arsenal sa dorm, sa fac ceva ce imi place (citit, mutat decoratiunile prin casa, o baie cu toate nebuniile de saruri si lumanari aprinse) si sa fac ceva nou care imi place.

  4. Postarea asta a venit la momentul potrivit , chiar vreau sa mi iau si eu o carte de colorat .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.