Este sfârșitul anului și toată lumea are două subiecte principale de discuție: ce mâncăm de sărbători și câte kg trebuie să fie date jos începând cu prima zi de luni din ianuarie 2017. Hai să-ți spun 8 trucuri care te ajută să fii mai sănătos în 2017. Parol!

Bineînțeles, pe lângă cele două subiecte principale de discuție mai sunt și:

  • Unde faci Revelionul?
  • Cu ce te îmbraci de Crăciun/Revelion?
  • Cum ți-au ieșit sarmalele și cozonacii?
  • Câte zile libere ai de sărbători?
  • Pe cât începi munca?

Ar mai fi de adăugat la această listă dar, în general, cam acestea sunt subiectele unui small talk ca la carte zilele astea.

Un nou an înseamnă un nou început, noi obiective de stabilit și îndeplinit. Începutul anului este momentul perfect pentru a începe totul de la zero, cu forțe noi și motivație cât cuprinde.

Oricare ar fi job-ul tău, este foarte important să îți menții starea de sănătate deoarece, până la urmă, dacă nu ești sănătos, nu poți munci. Știu, deja ai foarte multe responsabilități dar, cum obișnuiesc eu întotdeauna să spun, tu trebuie să fii prioritatea ta numărul 1, înainte de orice și de oricine, așa că, având grijă de sănătatea ta fizică și psihică are o importanță uriașă.

Transformă 2017 în cel mai bun an al tău cu aceste 8 trucuri care te ajută să fii mai sănătos.

Sunt sigură că deja le știi pe toate însă, uneori, ai nevoie de un reminder sau de câteva rânduri care să pună în ordine gândurile pe care deja le aveai referitoare la sănătatea ta sau, pur și simplu, de puțină conștientizare și motivație, cât să te ajute să-ți recapeți și să-ți menții starea de sănătate.

#1. Stabilește câteva obiective pentru sănătatea ta

Nu trebuie să fie ceva complicat și greu de obținut dar, cu siguranță, dacă îți stabilești câteva obiective realizabile care au ca scop principal sănătatea ta, sunt sigură că vei reuși. Gândește-te la dieta ta, la exerciții fizice (fitness, yoga, zumba, alergat, etc.) și sănătatea mintală. Stabilește obiectivele și ai grijă să faci pașii necesari pentru a le realiza.

#2. Alcătuiește un plan pentru atingerea obiectivelor tale

De la vorbă la faptă este cale lungă, astfel, nu este suficient doar să vrei să devii o persoană mai sănătoasă. Cum spuneam și mai sus, încearcă constant să acționezi la îndeplinirea obiectivelor pe care ți le-ai propus. Pentru asta, îți poți descărca niște aplicații în telefon, spre exemplu.

#3. Schimbă modul în care te hrănești

Minte sănătoasă în corp sănătos. Alimentele pe care le consumi au un impact uriaș asupra stării de sănătate, în general. Când se fac excese, situația este și mai gravă, dar nu intrăm acum în aceste particularități. Spre exemplu, dacă în mod obișnuit ai o dietă formată din alimente procesate, prăjeli și multe dulciuri, nu te vor ajuta în ceea ce privește colesterolul, presiunea arterială și trigliceridele, ci dimpotrivă. O masă nesănătoasă va avea un mare impact și asupra stării generale, te vei simți mai obosit, fără chef să îți continui munca și cu motivația la pământ.

#4. Nu uita de suplimente și vitamine

Când mănânci sănătos, nu este deloc exagerat să aduci un aport de vitamine și minerale în corp. Poți lua multi-vitamine, fucție de nevoile tale specifice, iar suplimentele alimentare, de asemenea, pot fi de un real ajutor. Totuși, nu le lua după ureche doar că ai auzit tu că cineva a luat suplimentul x și i-a făcut bine. Mergi la un specialist pentru a-ți recomanda vitaminele și suplimentele de care ai nevoie.

#5. Bea mai multă apă

Pe cât de banal sună, pe atât de important este. Dacă nu te hidratezi cum trebuie îți poate afecta în foarte multe aspecte ale stării de sănătate fizice și psihice. Deci, bea mai multă apă. În caz că știi că este foarte posibil să uiți, da, există câteva zeci de aplicații făcute special să-ți aducă aminte să bei apă.

#6. Îmbunătățește calitatea somnului

Somnul este foarte important! Știu, deja știai asta. Calitatea somnului afectează atât sănătatea fizică cât și pe cea psihică. Știai că o calitate slabă a somnului duce, printre altele, la acumularea de kg în plus? Știi acum. Un somn odihnitor are un impact benefic asupra sănătății.

6 remedii naturale pentru un somn odihnitor

9 lucruri pe care să le faci atunci când nu poți să dormi

#7. Încearcă să reduci nivelul de stress

Aș dori să nu mai discutăm despre efectele negative pe care stress-ul le are asupra noastră. În loc, aș dori să ne concentrăm pe soluții. Ce putem face pentru a ne simți mai bine? Cum putem diminua nivelul de stress din viața noastră?

Metode sunt o mie și una și poate chiar mai multe. De la meditație, la mișcare, la masaj, la citit și până la urcat pe un munte. Fiecare persoană este diferită și are propriul mod în care simte că diminuează nivelul de stress.

Poți face mișcare, poți citi o carte, poți ieși cu prietenii, poți face yoga, poți medita, poți asculta muzică. Poți face ce dorești, ce știi că este mai bine pentru tine și te relaxează. Secretul stă în a face, pur și simplu.

#8. Alocă-ți timp pentru tine

Oricât de ocupat(ă) crezi că ești, nu uita de tine. Nu ești un robot, iar corpul și mintea au nevoie de o pauză, de momente de liniște, de timp petrecut făcând absolut nimic. Este greu (aproape imposibil) să îți dobândești și să-ți menții o stare de sănătate bună când ești mereu pe grabă, mereu cu sufletul la gură, într-o agitație continuă.

Ai grijă să-ți aloci niște momente doar pentru tine. Fie 15minute, fie 30 de minute pe zi să citești sau să-ți faci manichiura sau pur și simplu să stai degeaba, tu cu tine, să ai grijă de tine. Acel „me time” de care tot vorbesc americanii.

Încă o dată, îți recomand ca atunci când dorești să începi o dietă sau să faci un anumit tip de exerciții sau să consumi suplimente și vitamine, consultă un specialist, nu face nimic după ureche deoarece, în timp, este posibil să apară probleme.

Tu cum ai grijă de sănătatea ta?