Beneficiile cartofului în alimentația copilului (+ rețete)

Să ignorăm o astfel de cerere, știind cât de nesănătoși sunt cartofii prăjiți sau sa facem poftele copilului?

Da, putem da curs unei astfel de cereri, bineînțeles adaptând rețeta, unde vom folosi cartofii în așa fel încât să asigurăm copilului un fel de mâncare savuros dar și sănătos, în același timp.

De ce un fel de mâncare din cartofi?

Sunt bogați în special în vitamine din complexul B, săruri minerale și oligoelemente, precum calciu, magneziu, fosfor, fier, mangan, potasiu, cupru și multe alte substanțe hrănitoare, funcție de soi și calitatea solului în care sunt plantați.

Alte soiuri de cartofi, precum batatele sau cartofii dulci, cartofii mov oferă în plus organismului, pe lângă substanțele pe care le-am menționat mai sus, surse importante de proteine cu remarcabile proprietăți antitumorale, antiinflamatorii și antioxidante.

Cartofii nu îngrașă. Ba mai mult, sunt chiar indicați în diete fie pentru reducerea kilogramelor în plus, fie pentru păstrarea unei greutăți normale. Dragi mămici, dacă gătiți acest aliment complet, cartoful, fără a-i distruge proprietățile nutritive, asigurați o masă sănătoasă întregii familii dar vă ajută și la siluetă deoarece este un aliment cu proprietăți anitcelulitice.

Aceștia pot fi consumati inclusiv și de cei care au diabet, persoane obeze și persoanele predispuse la îngrășare.

Pentru a beneficia de abundența de substanțe nutritive din cartofi, singurele și cele mai indicate moduri de preparare sunt: coacerea sau fierberea, în coajă, nicidecum prăjirea.

Ce să facem atunci când copilul ne cere cartofi prăjiți?

În calitate de mămici responsabile, care țin la starea de sănătate a copilului, vom alege să cumpărăm fie cartofii pe care îi consumăm în mod obișnuit, fie cartofii dulci, portocalii, mov sau vom cumpăra câte puțin din fiecare soi.

Prețurile nu sunt chiar atât de mari să nu ne putem permite achiziționarea acestora. Spre exemplu, eu am cumpărat de la piață cartofi obișnuiti, la prețul de 2.5 lei/kg (prețul diferă de la o piață la alta, după cum bine știți) iar de la un supermarket, am găsit la ofertă cartofii dulci (portocalii), la prețul de 5 lei/kg.

Știați că fermierii români au aclimatizat și cultivă la noi în țară, pe lângă soiurile cunoscute, cartofii dulci portocalii și mov? Fiind produs local, așteptăm ca și prețurile să mai scadă.

Fie că luăm doar cartofi din soiul comun, pe care deja îi știm cu toții, fie că luăm și din ceilalți, vă recomand să urmați aceleași etape de preparare a rețetelor pe care urmează să vi le dau.

Rețeta #1

stilorganizat.ro

Vom spăla bine cartofii cu o perie, fără a le îndepărta coaja.

Apoi îi tăiem pai, ca pentru cartofi prăjiți sau pentru un aspect deosebit îi feliem și apoi îi putem tăia cu forme mici de prăjituri. Nu aruncați ce mai rămâne după tăierea pe lângă formă deoarece veți folosi și acele bucăți.

Dacă sunt mai multe culori de cartofi, albi, portocalii sau mov, cu atât mai bine. Vă imaginați ce frumusețe punem pe masă și cât de atras va fi copilul de aceste forme și de coloritul divers!

Încălzim bine cuptorul. Luăm o tavă și o tapetăm cu hărtie de copt. Punem cartofii în tavă, adăugăm câteva picături de ulei de măsline peste bucățile tăiate, cât să fie unse puțin, apoi lăsăm la cuptor și vor fi gata în aproximativ 30-45 de minute, aceasta este în funcție de cuptor și de intensitatea focului.

Între timp facem o salată din una sau două roșii, tăiate cubulețe, ½ lămâie, usturoi, pătrunjel verde, ulei de măsline, puțină sare marină (sau alt tip de sare dar fără iod). Salata este foarte hrănitoare și totodată este indicată pentru acest anotimp, ne ajută să aducem forțe noi care să susțină imunitatea organismului.

Mai sus am spus despre un singur fel de mâncare din cartofi. Cei care au citit până aici primesc un bonus, o altă rețetă, plăcinta de cartofi.

Bonus!

Rețeta #2 – Plăcintă de cartofi

Fierbem, în apă sau la aburi, un kilogram de cartofi, în coajă. Este și mai bine dacă avem două soiuri de cartofi, albi și portocalii.

După fierbere îndepărtăm coaja, îi pasăm în două vase separate dacă sunt două culori, adăugăm 20 grame (sau 2-3 linguri) de făină integrală și puțină sare. Eu mai adaug și 2 linguri de fulgi de cocos. Îmi rămân după ce fac laptele de cocos și cum nu îmi vine să-i arunc, atunci ma gândesc să le găsesc diverse întrebuințări. Rețeta de lapte de cocos făcut acasă o voi detalia într-un alt articol.

Eu fac această rețetă cu două soiuri de cartofi, albi și portocalii, astfel încât împart și cantitatea de făină integrală și fulgii de cocos în două, pentru fiecare vas. Întindem pe o hârtie pergament, presărată cu puțină făină sau puțin ulei, primul strat de cartofi albi, amestecați cu restul ingredientelor.

Peste această foaie punem al doilea strat de cartofi portocalii, care se presează puțin peste primul strat. Se pune în tava și se coace la cuptor timp de 60 de minute. Se poate consuma fără nici un alt adaos.

Dacă doriți să consumați acest preparat dulce, când este gata se adaugă miere de albine cu puțină nucă măcinată sau semințe de cânepă decorticate, la care adăugați puțină scorțișoară.

O altă variantă de consum este să adăugați puțină urdă amestecată, mărar, sare, măsline și ulei de măsline (sau alt tip de ulei presat la rece, nerafinat).

În încheiere, vă spun o poveste legată de cartofi. Pentru cine a mers în copilărie, în vacanță la țară, poate vă amintiți cum bunicii puneau în cuptor sau direct pe jar cartofi și ceapă. Mai ales, la câte o răceală, aceasta era mâncarea mea preferată și din ce îmi amintesc, îmi trecea mult mai repede. Ce leacuri vă amintiți că vă dădeau bunicii la răceală?

Previous

Ruins – Ryder

Next

Duminica pozitiva #82

6 Comments

  1. Elena

    Deja ii vad aburind, pe masa,iar toata familia un jurul platoului mai cerand inca o portie!

  2. Ma bucur ca le place cartoful copiilor mei, si chiar foarte mult. Si mai ales ca nu este un produs chiar atat de scump. Se poate folosi in foarte multe mancaruri, cel putin eu il pun in aproape tot ce gatesc si merge. Am gasit chiar si deserturi pe baza de cartof dulce. Multumesc pentru informatii!

    • Oana: Da, cartoful merge gatit si ca fel principal si ca desert si ma refer nu numai la cartoful dulce ci si la soiul de cartof asa-numit comun. Sunt intr-adevar multe retete, voi mai da si eu dintre acestea si bineinteles astept opiniile legate de subiect si multumesc pentru opinia ta. Felicitari pentru alegere, imi place sa cred ca familia iti multumeste ca ii rasfeti cu delicii.

  3. Neataa!
    Deja imi e foamee; gracias 🙂 Eu recunosc: mancarea de cartofi, salata orientala si varza cu mamaliga sunt slabiciunile mele 😀 Sambata minunata!

    • Marin: Si mancarea de cartofi si varza cu mamaliguta….iaammmm! Gusturi bune, un deliciu!
      Multumesc ca mi-ai dat o idee buna, voi prezenta si eu o reteta de mamaliga, nu chiar acum dar o voi avea in vedere, curand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.