9 trucuri pe care le poți încerca dacă suferi de insomnie

Somnul! Somnul este o parte importantă a vieții noastre. Dacă dormim prea mult, trece viața pe lângă noi, dacă dormim prea puțin devenim irascibili și chiar ne putem îmbolnăvi. Astăzi vom vorbi despre 9 trucuri pe care le poți încerca dacă suferi de insomnie.

Există nopți în care adormim imediat și adormim buștean, dormim bine, iar dimineața suntem fresh, chiar simțim că ne-am odihnit cum trebuie.

La fel, există nopți în care ne este somn și nu putem dormi. Fie din cauza stress-ului, fie din cauza a ceva ce-am mâncat, fie că trebuie să ne trezim devreme și ne e teamă că nu auzim alarma telefonului. Oricare ar fi motivul și orice am face, nu putem adormi.

Iată câteva trucuri pe care le poți încerca atunci când nu poți să dormi!

De cele mai multe ori te enervezi când nu poți dormi, însă nu aceasta este soluția, nu supărarea te va ajuta să dormi. Încearcă să îți păstrezi calmul și aplică următoarele trucuri care te vor ajuta să adormi imediat și să ai un somn odihnitor.

#1. Ridică-te și aranjează patul

Da, ai citit bine, ridică-te din pat și fă patul ca și cum ar fi dimineață și te-ai trezit din somn. Dacă nu obișnuiești să faci patul dimineața pe principiul „de ce să-l fac pentru că oricum seara îl stric la loc”, e în regulă, fă-l acum. Întinfe cearșaful, aranjează pernele, întinde pătura/pilota. Crede-mă, în momentul în care vei vedea patul făcut, te vei simți mai bine și te vei relaxa. După ce ai făcut asta, poți să te bagi înapoi în pat. Somnul nu va întârzia să apară.

#2. Ajustează temperatura în cameră

Uneori este posibil să nu poți dormi din cauza temperaturii scăzute sau prea mari din cameră. Ridică-te din pat și ajustează temperatura. Astfel vei putea dormi mai bine.

#3. Ascultă muzică

Pune o muzică relaxantă, las-o la un volum minim, cât să o auzi, dar să nu te deranjeze. Așează-te din nou confortabil în pat, închide ochii și relaxează-te. Dacă nu ai în calculator muzică relaxantă, intră pe YouTube sau Spotify și vei găsi foarte multe palylist-uri care te vor ajuta în acest sens.

#4. Încearcă să bei ceva

Iar aici nu mă refer la alcool. Bea un pahar de apă (la temperatura camerei), lapte cald sau fă-ți un ceai relaxant (iasomie, tei, lavandă, mușețel, etc.).

#5. Încearcă aromaterapia

Poți aprinde un bețigaș parfumat sau o lumânare parfumată. Nu numai că aerul din cameră se va schimba, dar te va ajuta să te relaxezi suficient cât să poți dormi.

#6. Încearcă yoga

Puțină mișcare înainte de somn te va ajuta să îți relaxezi corpul și mintea. De câte ori mă întreabă cineva ce recomand ca mișcare înainte de somn, unul dintre video-urile pe care îl recomand este cel pe care îl vezi mai jos deoarece pe mine mă ajută foarte mult, mai ales în momentele în care nu pot dormi. Sunt câteva mișcări foarte ușor de făcut și durează doar 2-3 minute.

#7. Fă-ți to do list-ul pentru următoarea zi

Decât să pierzi vremea enervându-te, încearcă să faci ceva productiv. Ia o foaie de hârtie sau agenda sau bullet journal-ul sau pe orice dorești tu să scrii, un pix și începe să-ți planifici următoarea zi sau chiar întreaga săptămână.

#8. Citește

Oricât de tentant ar putea fi să deschizi televizorul, telefonul sau calculatorul când nu poți dormi, încearcă să nu faci acest lucru. După mai multe studii, oamenii de știință au ajuns la concluzia că lumina generată de ecranul tv-ului sau pc-ului/laptop/tabletă/telefon are capacitatea de a revigora mintea. În cazul calculatoarelor, lumina albastră este cea care are acest efect pentru a-i ajuta pe oameni să aibă o mai mare putere de concentrare la locul de muncă. În schimb, pentru a te relaxa, citește o carte.

#9. Încearcă și:

Ți se întâmplă să ai nopți în care, pur și simplu, nu poți dormi?

Previous

Sunt femeile mai rezistente la durere decât bărbații?

Next

16 idei de articole pentru blog

3 Comments

  1. Exceptand ca ma apuc sa fac patul (eu nu il fac niciodata), mai deschid si larg ferestrele dormitorului si las sa se aeriseasca bine camera. Imi da o stare de bine si am impresia ca este prima incercare de a adormi pe seara respectiva.
    Punctul 7 nici nu imi trece prin cap sa il fac pentru ca e una din sursele de stres care nu ma lasa sa adorm. Incep sa ma gandesc la ce am de facut a doua zi, ma ingrozesc de cat de multe sunt si ca nu am timpul necesar pentru ele si de acolo lucrurile o iau pe o panta descendenta :)) .

  2. Dorm buștean, pun capul pe pernă și adorm, nici nu mai apuc să mă gândesc la nimic :)) e o perioadă grea și încărcată pentru mine. Dar recunosc că atunci când nu puteam să adorm, citeam, la mine avea efect rapid.

    • Mihaela: Ce bine de tine! În perioada asta, adorm greu, dar și când adorm, ori dorm buștean ori mă trezesc din oră în oră de am impresia că nu se mai termină noaptea :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.