3 pași simpli pentru a deveni un învingător!

Cunoașterea îți dă aripi, iar imaginația te-nalță! – Henri Coanda

Durerile de spate pot să apară oricând, la orice vârstă, având la bază diverse cauze. Cum absolut nimic nu trece până nu acționăm pentru ameliorarea unei situații, nici durerile de spate nu vor trece de la sine și nici îmbunătățirea imaginii de sine nu se va schimba în bine. Poate astăzi reușim să găsim împreună câteva soluții ușor de pus în practică.

Lipsa de confort fizic, cauzată de durerile de spate, poate avea cauze diverse și de multe ori ar putea fi prevenită prin practicarea constantă a câtorva posturi fizice.

Prin informațiile pe care le veți găsi în acest articol (și bineînțeles, prin aplicarea lor), poate găsiți exact ceea ce căutați pentru o problemă care vă supără de ceva vreme.

De obicei, persoanele pline de curaj, optimiste, care au încredere în forțele proprii și care nu se lasă atât de ușor afectate de stress-ul cotidian, adoptă o postură dreaptă, mersul este ușor, relaxat și capul drept.

Spre deosebire de acestea, persoanele care lasă „garda jos” în fața stress-ului, cele care au tendința de a fugi, de a se izola de tumultul cotidian, cele temătoare, pesimiste, adoptă o postură încovoiată, cu umerii lăsați, mușchii strânși, încordați, pașii târâți, sau nesiguri și mersul grăbit, sacadat, nervos.

Vă recomand să faceți și voi astfel de observații, să încercați să distingeți persoanele pesimiste de cele optimiste, adică deosebirea dintre cele care „văd totul în negru”, de cele care pun în prim-plan jumătatea plină a paharului, doar prin observarea posturii și a mersului.

Puteți începe chiar cu voi. În ce categorie vă încadrați?

Este foarte important să stiți asta, în oricare dintre cele două categorii v-ați încadra. Dacă sunteți optimiști, puncte în plus, deveniți și mai siguri pe forțele proprii. Dacă sunteți pesimiști sau simțiți că vă îndreptați spre acea zonă, este timpul să luați câteva măsuri, simple și care nu vă consumă mult timp. Dacă aceasta însemnă că doriți să vă scutiți de încordarea mușchilor și de dureri de spate, de ce nu? Tot puncte câștigate!

Aceste indicații se adresează deopotrivă și persoanelor care, indiferent de stare, au o muncă sedentară, stau mult pe scaun, care petrec multe ore în fața unui calculator.

Cu siguranță vă amintiți de zicala ”Capul plecat, sabia nu-l taie”. Aici este bine să se adauge și: ”Da, dar nici Soarele nu-l vede.”

Să începem să îndreptăm puțin câte puțin din situație, adică, spatele drept! și mai bine zis, fruntea sus! Aceasta implică și să adoptați o postură dreaptă, să țineți capul drept, nu-i asa?!

Postura 1: Faceți aceasta ridicându-vă de pe scaun, când faceți pauze de la calculator. Întindeți-vă de câteva ori, cu mâinile deasupra capului, apoi ușor vă ridicați pe vârfuri. Rămâneți în această postură puțin, apoi, coborâți ușor mâinile pe lângă corp, respirați adânc și începeți o nouă mișcare.

Observație: nu vă ridicați prea mult pe vârfuri, vă înălțați maxim până la 2-3 cm în înălțime.

Postura 2: Stați în picioare, picioarele ușor depărtate, scuturați de câteva ori mâinile și picioarele.

Apoi încordați ușor mușchii (atenție am spus ușor) de câteva ori. Fie încordați pe grupe de mușchi, fie toți odată. Apoi relaxați. Această încordare/relaxare o faceți pe inspir/expir, bineînțeles lent, fără grabă.

Observație: Dacă este posibil, descălțați-vă; indicația este adresată celor care poartă încălțăminte cu toc.

Postura 3: Cred că unii dintre voi vă amintiți cum era când mergeați într-un cabinet medical/kinetoterapie sau alt tip de cabinet specializat și, pe lângă alți parametri verificați, se considera necesară măsurarea înălțimii corpului fizic. Vă punea să stați cu spatele lipit de un perete și se efectua măsurătoarea. Nu mai intru în amănunte, ceea ce doream să vă amintesc este postura indicată: capul, fesele și călcâile, lipite de perete. Pe cât posibil și umerii trași puțin spre spate (lipiți de perete), într-o poziție în care să încercați să eliberați tensiunea de aici, să aveți acești mușchii mai decontractați.

Este recomandat să stați în această postură măcar 5 minute.

Explicații suplimentare: înainte de a vă așeza în această postură, fixați-vă în minte o imagine plăcută, gen locul copilăriei, unde vă simțeați cel mai bine, un peisaj unde vă face plăcere să stați, locul vacanței ideale sau alte asemenea situații. Dacă nu vă amintiți sau dacă nu aveți, inventați. Țineți minte, să vă plasați în acel loc, adică să vă vedeți acolo și pe voi, nu numai locul. Bineînțeles, vă vedeți deja în postura dreaptă, capul sus, cu atitudinea unui om relaxat, zâmbitor, optimist!

Revenind la exercițiu, stați în postura indicată mai sus între 5-7 minute, puneți-vă un zâmbet pe față, respirați lent și profund. Câteva tehnici de respirație, găsiți aici.

Vă recomand să faceți aceste exerciții de minim 3 ori pe zi. Vă va aduce o stare de bine și veți căpăta postura și atitudinea învingătorului! Pe lângă acestea, o alimentație echilibrată joacă un rol important pentru susținerea într-o stare de sănătate a sistemului muscular și osos, precum și a întregului organism.

Notă importantă: Subiectul acestui articol nu are legătură cu persoanele care au vertebre dislocate sau alte situații asemănătoare. Pentru astfel de cazuri, ca și pentru orice altă situație considerată că afectează starea bună de sănătate, este bine să solicitați sfatul specialiștilor în domeniu.

Previous

Beneficiile propolisului asupra stării de sănătate

Next

Beneficiile utilizării piramidei alimentare

2 Comments

  1. Marin

    Hola!

    Multumesc; foarte instructiv 🙂 Am observat si eu de ceva vreme legatura dintre ganduri si mers. Si nu numai. Nu de putine ori ma suprind cu ochii la oamenii de pe strada si la mersul lor. Si apoi si la al meu.
    Adevarul este ca eu sunt putin cocosat de cand eram mai mic. In plus, da, lucrand mult la computer, e nevoie de fel si fel de pauze cu exercitii. De obicei, cand sunt acasa, cateva minute, ma intind si imi inchid ochii.
    Zi vesela!

    • Marin: Bună! 🙂
      Eu, mulțumesc! Mă bucur mult că îți sunt de folos informațiile din acest articol și sper să le pui în practică. Tu oricum ești o persoană foarte inteligentă, deci era exclus să nu fi făcut o astfel de legătură.
      E bine să ne observăm atât pe noi înșine cât și pe ceilalți, deoarece așa ne putem da seama pe unde mai avem nevoie de îmbunătățiri (în gânduri, atitudine și nu numai).
      Zi veselă și ție!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.