Organizarea timpului – Digital sau hârtie? Sau ambele?

Înainte de a trece la subiect, trebuie să spun ceva. Am primit în dar un laptop, al cărui scop este să mă inspire și să-mi facă munca mai ușoară pentru a continua să fac ceea ce știu să fac cel mai bine, să scriu. Acestea fiind spuse și împreună cu multe mulțumiri, acesta este primul articol scris de pe acest laptop.

Printre dilemele mele cele mai recente se află (și) organizarea timpului. A trecut ceva vreme de când nu am mai reușit să îmi organizez timpul. Deloc. Și simt că a venit timpul să reiau acest obicei deoarece am senzația că totul începe să devină un mic haos în jurul meu. Doar că am o dilemă, evident. Nu reușesc să îmi dau seama care ar fi varianta cea mai la îndemână pentru organizare. Digital sau hârtie? Sau ambele?

Obișnuiam să fac liste pentru absolut orice. Cumpărături, tasks, etc. Mă organizam într-un dotted notebook pe care, pur și simplu, îl adoram. Apoi, nu am mai avut timp și nici răbdare de notebook așa că am început să mă organizez în Google Keep. O aplicație foarte utilă și la îndemână, foarte ușor de folosit. Iar apoi, am renunțat la a mă organiza.

Am zis că oricum știu deja ce am de făcut, nu am nevoie să îmi pierd vremea și răbdarea cu liste peste liste. Până aici totul ok, până când am început să uit cam ce aveam de făcut. Adică, normal, țineam minte chestiile importante, dar nu și pe cele secundare, care oricum trebuiau făcute la un moment dat.

Așa că am hotărât să mă (re)organizez. Dilema rămâne: digital sau pe hârtie? Dar înainte să vă cer părerea, hai să vă spun cum văd eu cele două variante.

Digital

Pentru mine asta înseamnă Google Keep și calendarul telefonului. Mereu la îndemână pentru a nota sau a verifica task-urile. Super portabil…nu de alta dar am mereu telefonul la mine. Practic e ca și cum ar fi lipit de mâna mea.

Pe hârtie

Notebook-ul meu, pe care îl ador. Ar fi mereu la îndemână dacă l-aș căra după mine, lucru care nu se întâmplă niciodată. Mi se pare cumva ciudat să îl car după mine și să îl scot din geantă de fiecare dată când am nevoie să scriu ceva sau să verific ce anume urmează să fac.

Un plus al notebook-ului ar fi că mă relaxează. Practic, notebook-ul meu este un bullet journal în care mai și desenez (uneori) sau mă chinui să scriu caligrafic citate care îmi plac. În afară de asta, în notebook mai țin și un soi de jurnal. Iar asta este cumva relaxant pentru mine.

A treia variantă, ar fi ambele variante de mai sus. Asta ar însemna un efort pentru mine și cumva mi-ar lua ceva timp să mă ocup să scriu și pe telefon și în notebook toate cele.

Acum vine partea în care sunt curioasă cum vă organizați voi timpul, poate așa reușesc să îmi fac o idee și voi alege una dintre variante. Ce funcționează pentru voi? Digital sau hârtie? Sau ambele?

Previous

Cafeaua – beneficii pentru organism și cum o integrăm în ritualurile de îngrijire

Next

Prietenia este răsplătită cu „O Simplă Favoare”

2 Comments

  1. Gerlinde

    La mine organizarea e haotica, eu functionez tare bine cand fac ceva in ultima clipa si tot ce fac spontan, imi iese. Daca imi planific chestii, si de obicei o fac pe hartie, nu imi iese niciodata.
    Ma straduiesc, ce-i drept, sa ma organizez cat de cat si imi notez chestii intr-o agenda. Imi mai fac notite si in telefon daca nu am agenda la indemana, dar de obicei ce pun pe hartie e sfant.
    Mai am un calendar pe perete cu casute din alea patrate pe care notez evenimentele importante si zilele de nastere si asta ma ajuta mult, pentru ca il am zilnic in vizor.
    In agenda am un fel de sistem simplu de “bullet journal” si liste. Nu e nimic curat si organizat, e doar un haos pe care numai eu il inteleg, dar ma ajuta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.