Primăvara – bucurie vs. astenie

Deși nu și-a intrat pe deplin în drepturi, ușor-ușor își face simțită prezența. Este o încântare! O încântare și mai mare va fi în momentul în care toată Natura revine la viață; copacii, florile, păsările. Primăvara este anotimpul renașterii, al bucuriei, al superbelor culori pe care Natura ni le oferă, al armoniei.

În funcție de nivelul de evoluție (fizică, psihică și spirituală) și în funcție de modul în care am avut grijă de noi pentru a întâmpina acest anotimp, unele persoane pot simți tot acest proces al renașterii Naturii, bucurându-se de fiecare moment, în timp ce alții pot simți, din plin, ceea ce numim „astenie de primăvară”. Aceasta din urmă se manifestă prin dezechilibre, la nivel fizic, care, printre altele, afectează și psihicul. Asta se întâmplă din cauza lipsei anumitor substanțe din corp care, în primul rând, afectează sistemul endocrin și sistemul nervos.

Ce ar fi de făcut în cazul în care o persoană simte prezența asteniei de primăvară?

1. Gânduri pozitive. Ați putea spune: „La ce-mi folosesc gândurile pozitive când glanda tiroidă a luat-o razna?”, spre exemplu. O gândire pozitivă ajută psihicul și întărește, într-o anumită măsură, sistemul nervos care este în strânsă legătură cu sistemul endocrin. Și pe de altă parte, dacă vă afundați în gânduri negative cam ce ați avea de câștigat? Asta vă va scoate din depresie? Eu zic că nu.

2. O alimentație corectă. Încercați, pe cât posibil, să vă alimentați corespunzător. Asta înseamnă mai multe fructe și legume crude și în nici un caz nu înseamnă a cosuma carne zilnic. Ar fi o greșeală. Carnea, fie ea de porc, pui, curcan sau de orice fel, îngreunează corpul și încetinește sistemul digestiv. De ce? Pentru că, în primul rând nu ne folosim cum trebuie dinții și anume pentru a mărunți foarte fin mâncarea înainte de a o înghiți. În al doilea rând, carnea rămâne în corp timp de 72 de ore, timp în care sistemul nostru digestiv se chinuie să o evacueze. Nu vă spun eu ce să mâncați și ce nu căci asta ține doar de voința voastră, eu doar v-am spus niște date deja dovedite de oamenii de știință.

3. Mișcare fizică. Dacă de obicei nu faceți nici un sport, încercați măcar să mergeți mai mult pe jos. În cazul în care deja practicați un sport, vă felicit și vă recomand să mai adăugați și mersul pe jos.

4. Relaxare. Iar aici mă refer atât la relaxarea fizică cât și la relaxarea minții. V-am descris tehnici de meditație în nenumărate rânduri, deci aveți de unde alege chiar dacă sunteți la început și nu ați mai făcut asta înainte. Încercați să nu vă mai speriați de un simplu cuvânt, meditația nu este altceva decât o tehnică de relaxare și a eliberării stress-ului acumulat. Aceste tehnici sunt recomandate, în egală măsură, atât de psihologi cât și de medicii cardiologi. Tehnicile testate și recomandate de mine: 1, 2, 3 și 4.

5. Respirați corect. Respirația are o foarte mare importanță atât la nivel fizic cât și la nivel psihic. O respirație corectă asigură un masaj foarte eficient organelor noastre, asta însemnând că le asigură buna funcționare. În cazul în care nu respirăm corect iar acest masaj nu se mai desfășoară cum trebuie, organele încep să se îmbolnăvească. La fel ca și în cazul meditației, v-am dat și tehnici de respirație corectă: 1, 2 și 3. Doamnelor, respirația corectă, practicată zilnic, vă ajută și la eliminarea grăsimii din zona abdominală.

Primăvara înseamnă viață, nu depresie! Totul depinde de tine!

Foto

Previous

Lucruri simple

Next

În căutarea luminii

6 Comments

  1. E teroare cu mine cand vine vorba de astenii. Incep migrenele si starile de irascibilitate de aceea cumpar mai multe fructe si mai multe legume decat de obicei si ma aprovizionez cu magne B6.

    • Addicted: E bine că acționezi într-un fel și nu te lași în starea asta. Încearcă una dintre tehnicile de respirație, o să-ți placă mult.

  2. Neata! Trebuie sa marturisesc ca in general cel putin pana la varsta asta, sa vedem peste 30 de ani :D. natura m-a creat pentru diverse situatii: rezist la caldura mare, la geruri, nu simt nimic la schimbarile de de anotimpuri etc.

    Sunt foarte utile sfaturile tale, sper cat mai multe lume sa le urmeze. Cat despre primavara si natura, e interesant cum numai natura se regenereaza, nu si omul. Nu deocamdata, cel putin.

    Sa ai o zi de marti cat mai reusita!

    • Vacitim: Bună dimineața. Ce norocos ești! Mulțumesc. Și eu sper să fie urmate de cât mai multă lume deoarece au beneficii uriașe, chiar dacă par a fi foarte simple.
      O zi frumoasă și o săptămână excelentă.

  3. Primăvară = bucurie! Atât de multă bucurie că uităm complet de astenie! Eu aștept foarte mult această primăvară deoarece înseamnă multă muncă cu florile din curte și din casă, dar de abia aștept!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.