De la calm la agitație și nervi, de la critică/judecată la laudă, de la răutate la bunătate și de la frustrare la recunoștință. Da, toate îmi aparțin căci sunt doar un simplu om. Nu, nu dau vina pe astenie deoarece ar fi o scuză puerilă și total nefondată. De fapt, nici nu sunt în căutarea unui vinovat; o știu deja, e cu mine încă din prima clipă a vieții mele…vinovată e mintea mea care, fără să vreau, îmi duce gândul în locuri nebănuite, scotocește și scoate la iveală tot ce nu mai îmi este de trebuință. Ar trebui să-i fiu recunoscătoare…chiar îi sunt.

Acestea nu sunt numai stările mele, sunt stările pe care le regăsesc, fără să vreau, la mulți oameni și fiecare încearcă să găsească soluții pentru a ieși din ele…sau nu. Consider că orice om cu scaun la cap își dorește să se afle într-o stare interioară cât mai armonioasă cu putință. Dar hai să vă spun ce fac eu pentru a trece peste aceste stări, poate că vă va fi de ajutor.

Împotrivirea nu este o soluție. Am simțit această stare pe propria piele și de fiecare dată am ajuns la concluzia că nu rezolvă absolut nimic faptul că nu sunt de acord cu un anume lucru. Asta nu înseamnă că nu mai trec deloc prin starea de neacceptare sau că accept orice îmi pune viața pe tapet. Am ales să privesc lucrurile cu detașare, sau cel puțin asta încerc să fac. Da, este o muncă interioară pe care încă o fac deoarece știu că merit asta, știu că în momentul în care nu va mai exista nici o reacție din partea mea la o acțiune sau vorbă, voi fi bine, voi fi într-o stare minunată. A privi lucrurile cu detașare, printre altele, aduce alinarea sufletului și claritatea minții.

Meditația ajută la recăpătarea stării de echilibru interior. Consider că meditația este cea mai importantă unealtă a dezvoltării personale și spirituale. Da, chiar ajută. Nu știu dacă ați încercat vreodată să intrați în stare de meditație dar vă spun că este minunat. Nimic, absolut nimic, nu se compară cu starea interioară pe care o ai după o meditație de 30 minute. Pentru cine este interesat, am scris despre meditație aici, iar aici am dat și o tehnică de meditație, foarte simplă și la îndemâna oricui.

Mișcarea este o alegere foarte bună. Fie că mergi la sală sau nu, faci fitness, yoga, pilates etc., fie că preferi plimbările în natură, important este să nu renunți la a face mișcare. Nu am ce să vă spun nou despre beneficiile mișcării fizice, le știți pe toate. Înțelepciunea constă în a vă dedica zilnic un timp pentru a le practica.

Fă ceea ce îți face plăcere să faci. Acele lucruri mărunte care îți aduc o stare de bucurie, fie ea și temporară, ajută foarte mult la starea mentală în care te afli. Mai pe scurt, fă ceea ce îți aduce bucurie, ceea ce știi că îți schimbă starea interioară în bine. Pare un lucru minor dar, de fapt, face o mare diferență.