Top alimente care ajută vederea și concentrarea

Perioada în care trăim ne obligă să utilizăm din ce în ce mai mult pc-ul la locul de muncă, acasă și mai peste tot. De asemenea, în sistemul educațional copiii utilizează din ce în ce mai mult computerul, tableta sau alte aplicații IT considerate necesare în procesul învățării.

Toate acestea –inclusiv jocurile video- ajung să obosească ochii prea mult și să suprasolicite creierul.

Nu încurajez statul la calculator prea mult, dar dacă trebuie să utilizăm toate aceste dispozitive, atunci este bine să încercăm, pe cât posibil, să ne protejăm deoarece efectele nocive au fost subliniate, fără dubii, în nenumărate studii de specialitate.

Ar fi bine să încercăm să facem pauze la fiecare 45-50 de minute, indicate atât pentru copii cât și pentru adulți. Ca persoane mature putem face pauze la 90 de minute dar atunci când avem copii prin preajmă, este bine să le oferim un bun model, astfel încât să luăm pauzele împreună.

În aceste pauze vom interacționa cu copiii sau cu ceilalți membri ai familiei și vom face puțină mișcare, bună pentru coloana vertebrală, mușchi, tendoane, articulații și bineînțeles, pentru ochi.

Un alt aspect important este să adăugăm în alimentație substanțe nutritive care să ne susțină organismul în efortul la care este supus. În primul rând, vom mări aportul de siliciu, din surse naturale. Îl găsim în special în cereale, în coaja și frunzele fructelor, legumelor, în polen. De asemenea, siliciul se găsește în cantitate mare în mei integral obținut din culturi ecologice. De ce numai din astfel de culturi? Substanțele chimice utilizate în agricultura industrializată distrug în special învelișul exterior al cerealelor, fructelor, legumelor tocmai acolo unde se află cea mai mare concentrație de siliciu. De aceea este evident că nu veți găsi siliciu și nici alte substanțe nutritive în făina albă de grâu sau alte cereale decorticate. Legumele și fructele curățate de coajă sunt lipsite de siliciu, complexul de vitamine B și vitamina C, aceste substanțe fiind conținute în special în straturile exterioare ale vegetalelor.

De o bună perioadă de timp am decis ca atunci când dăm banii pentru a ne cumpăra hrana, măcar să avem grijă să-i dăm pe ceva de calitate.

Mă reîntorc la mei, deoarece conține mult siliciu, pe lângă multe alte substanțe nutritive. Am cumpărat și utilizez în alimentația mea și a familiei, câte o lingură de mei sau făină integrală de mei, pe zi. Aceasta când nu consum meiul în alte rețete. Voi reveni curând cu alte detalii despre așa-numitul “regele” mei, cereala care face minuni pentru sănătate și siluetă.

Ca un fapt divers, știați că principalele domenii de investiții ale lui Bill Gates, sunt IT (Microsoft) și culturile de mei, unde a investit multe milioane de dolari, considerându-l un aliment minune al viitorului?

Ce alte substanțe să mai introducem în alimentație?

Substanțe care să ne hrănească creierul, să ne păstram starea de concentrare, să fim inspirați și să ne ajute să eliminăm oboseala intelectuală, se găsesc în migdale, arahide, nuci, banane, struguri, curmale, avocado, caise, castane, mere, grâu integral, ovăz, țelină, spanac, alge, orez integral, varză, pătrunjel, sfeclă roșie.

Iar pentru a ne ajuta vederea să consumăm afine. Eu dau și copilului și întregii familii câte un bol de afine, mai ales atunci când le pot cumpăra proaspete.

Mi-a povestit un prieten că în perioada celui de-al doilea război mondial se făceau eforturi considerabile ca bunicul lui, împreună cu toți celilalți colegi, piloți pe avioane, să primească suc de morcov, apoi suc de afine pentru acuitatea vizuală. Iată cât de importante erau considerate aceste fructe, în acele vremuri. Acum le putem găsi cu mult mai mare ușurință, de ce să nu profităm de acest dar al naturii?

Previous

Duminica pozitiva #82

Next

5 pași simpli pentru a-ți spori productivitatea chiar azi

2 Comments

  1. Anul acesta am incercat sa mananc cat mai multe fructe de sezon. Si da, afinele au fost pe lista toata vara! Cu morcovul nu ma prea impac, il folosesc doar la gatit, in rest, crud in salate, nu sunt mare fan.

    • Mihaela: Faci bine ca iti “asculti” organismul, deci lasa morcovul si continua cu afinele. Cand nu gasesc afine proaspete eu consum sub forma de tinctura, tot pentru protectia ochilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Close
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.